Misselijkheid en B6

Beste allemaal,
Ik ben nu 6 wkn en 3 dgn zwanger en wil graag iets delen met jullie. In week 5 had ik ontzettende last van misselijkheid wat erbij hoort, maar niet altijd hoeft. Nu is het zo dat ik verschillende vitamines slik waaronder B6 (20mg per dag) en dat helpt mij heel goed: ik ben namelijk niet meer misselijk. Neem ik een dagje geen B6 dan is het meteen weer raak. Dus voor degene die ook misselijk zijn, misschien is het iets om uit te proberen of het jou ook helpt.
Geniet van het zwanger zijn, het is zo mooi.

Liefs Caroline

Bedankt voor je tip!
Bij mijn 1e zwangerschap ben ik weken lang doodziek geweest, heel misselijk, veel overgeven. Nu wil ik toch proberen om ook te genieten maar ik begin alweer misselijk te worden. Nu schijnen Gembertabletten (homeopatisch) ook te werken. Ik heb ze gisteren gekocht en ik weet nog niet echt of het werkt, Kan ik altijd nog overstappen op B6 vitaminen.
Liefs Rebra

@Rebra
Ik kwam dit tegen over gember, dus misschien even vragen aan de VK....

Op de website van www.food-info.net is te lezen dat vroegtijdige studies suggereren dat gember veilig en effectief zou kunnen zijn bij het bestrijden van misselijkheid en overgeven bij zwangerschap. Het is belangrijk dat er niet een te hoge dosis wordt genomen (max. 2 gr. Verse gember per dag) en niet langer dan 5 dagen. Er zijn ook wetenschappers die hoge doses van gember nadrukkelijk afraden omdat zij vergroeiingen of miskramen vrezen.
Samenvattend: er moet meer onderzoek gedaan worden om de veiligheid en effectiviteit van gember inname tijdens de zwangerschap vast te stellen alvorens aanbevelingen voor langere termijn gedaan kunnen worden.

Ook op de website van www.herbasanitas.nl is te lezen dat gember tot de kruiden behoort die men in medicinale dosering beter kan vermijden in het begin van de zwangerschap. Af en toe culinair gebruik zal geen problemen opleveren.

Ha Wolletje!
Bedankt, dat wist ik inderdaad niet! Ik heb het nog wel bij de Drogist op advies meegekregen! Fijn dat je dit even laat weten! Heb al 2 miskramen achter de rug dus ik wil er alles aan doen om het deze keer goed te laten verlopen. Dan maar misselijk en overgeven.....! Thanx!
Liefs Rebra

goh had ik dat maar eerder geweten. ben ook best beroerd geweest van de misselijkheid. maar ben nu 17 weken enheb er gelukkig geen last meer van.

liefs
Vanessa

Terug
Bovenaan