Misselijkheid en overgeven bij pieken?

<p>Hoi allemaal,</p><p>De afgelopen weken heb ik dit forum al tientallen keren af gestruind, maar toch nog niemand met dit verhaal gevonden. Ik ben komende week 13w zwanger (heel blij mee overigens :)) en sinds week 6 flink ziek ervan. De hele dag misselijk, alle luchtjes vies vinden, bizar moe, en dus overgeven. Nu komt het gekke: ik heb steeds 3/4 dagen waarop ik moet overgeven (soms 2 keer, soms 7 keer of vaker) en dan weer een paar dagen niet. Dit gaat al zo vanaf week 8. Elke keer denk ik dat het dus over is, maar dan komt het net zo hard weer terug. Op de andere dagen nog wel zo misselijk dat ik weinig kan doen en eten een ware strijd blijft.</p><p>Nu dachtik zelf dat het te maken had met steeds een nieuwe hcg-piek, maar kan dat met zoveel regelmaat zijn? Mensen in mijn omgeving beginnen zich al af te vragen of het met afleiding te maken heeft of tussen mijn oren zit. Maar ik ga toch niet voor mijn plezier boven een emmer hangen? Help, wie heeft ervaring en ging het bij jou over na 13/16/20..? weken of duurde het heel de zwangerschap? </p><p>Bedankt alvast! </p>

Ik herken het deels. Veel misselijk maar ik hoefde maar weinig echt over te geven, meestal bleef het bij kokhalzen. Dit kwam mede door mijn man die veel hielp en rekening met mij kon houden, door bijvoorbeeld ontbijt op bed te geven en lunch voor mij te maken zodat ik dat niet misselijk hoefde te doen. Ik had er in de avonden en ochtenden het meeste last van en in de weekenden merkte ik dat ik minder last had. De rust, het langere slapen en het gevoel dat niks hoefde hielpen mij. 
Uiteindelijk was het met 20 weken over, nadat ik een goede 2 weken vrij had.
Of het psychisch was? Geen idee, maar rust heeft bij mij geholpen. Bij een eventuele volgende zwangerschap zou ik eerder de rust inplannen om te kijken of dat helpt. 

Herkenbaar hoor. Vandaag 21 weken zwanger en nog steeds aan het overgeven. Ik denk idd soms ook dat het over is, maar dan komt het ineens weer opzetten. Tsja, niets aan te doen. Ben al blij dat het maar 1x per dag is

Ik herken de pieken wel (begon met 4 weken). Ik heb alleen last van misselijkheid. Wel iedere dag standaard, de hele dag vlagen, maar de ene dag erger dan de andere. Soms weer meerdere dagen erger dat ik me idd ook afvroeg of mini en groeispurt was aan het maken ofzo. 
Ik ben wel helaas nog steeds misselijk met bijna 25 weken, iedere dag een nog steeds de ene dag erger dan de andere. 

Bij mij wordt de misselijkheid en het overgeven erg versterkt door vermoeidheid. Heb jij op je "slechte" dagen meer drukte en minder rust? Misschien dat dit ook bij jou van invloed is. 

Bedankt voor de reacties al! Nee het lijkt juist of ik op rustigere dagen me ook slechter voel. Alsof het er dan uit komt ofzo.. misschien toch een verlate reactie op drukte!

Bedankt voor de reacties al! Nee het lijkt juist of ik op rustigere dagen me ook slechter voel. Alsof het er dan uit komt ofzo.. misschien toch een verlate reactie op drukte!

Dat had ik ook, vooral de eerste dag na 4/5 dagen werken (meestal de zaterdag) was ik zoooo beroerd alsof ik nog wat extra's had opgespaard wat doordeweeks nog niet naar buiten was gekomen. Maar er was altijd genoeg misselijkheid ook doordeweeks aanwezig om me beroerd genoeg te voelen. De strijd met eten is echt ?.

Terug
Bovenaan