Misselijkheid vanaf week 6

<p>Hoi iedereen, </p><p>Ik ben nu 6 weken, bijna 7 en de misselijkheid is begonnen, fijn... Maar ik heb het gewoon de hele dag door en vind dit echt geen fijn gevoel. Hebben jullie tips wat ik er misschien tegen kan doen, of gewoon het gevoel wat kan verlichten. </p>

Vervelend he. Ik ben nu 16 weken en nog steeds wat last van. 

ik zou er niet te lang mee wachten, je wordt er niet vrolijker op. 
Mocht gember, gemberpillen, om de 2 uur eten, zuurtjes en appelsap niet werken. 

Dan zou ik de huisarts of verloskundige bellen voor medicatie. 
ik had eerst emesafene, maar die werkte niet voldoende. Daarna met metoclopramide gestart. Die helpt goed. 

Akelig he! Waarschijnlijk werkt voor iedereen wat anders, maar mijn tip is om uit te proberen welk voedsel voor jou werkt. Bij mij haalde niets de misselijkheid weg maar wat enigszins hielp was: sinaasappelsap (vers), droge crackers, naturel chips en ontbijtkoek.

Gemberthee en gemberpillen kunnen een beetje helpen.

Ik was op een gegeven moment 24/7 extreem misselijk maar omdat ik (net niet) overgaf kreeg ik geen medicatie. Mocht het zo erg worden, dan zou ik je adivseren om te zeggen dat je wél overgeeft. Dan krijg je de medicatie namelijk wel.

Sterkte! Hou moed, het gaat weer over.

hoi ik ben nu als het goed is 5 weken 5 dagen en vandaag voor de eerste keer bijna overgegeven. Hiervoor had ik alleen af en toe ene weeïg gevoel. Kan het niet echt heel misselijk noemen. Dus ik dacht kom er goed vanaf. Tot vandaag dan. 
Vraag me af of dit doorzet of dat het hierbij blijft.

hoi ik ben nu als het goed is 5 weken 5 dagen en vandaag voor de eerste keer bijna overgegeven. Hiervoor had ik alleen af en toe ene weeïg gevoel. Kan het niet echt heel misselijk noemen. Dus ik dacht kom er goed vanaf. Tot vandaag dan. 
Vraag me af of dit doorzet of dat het hierbij blijft.

Allereerst, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier was ik ook vanaf 5.5 week onwijs misselijk, heb gelukkig maar een paar keer hoeven overgeven dus dat was een mazzeltje. 
Wat betreft medicatie, wat ik heb begrepen is dat die vooral helpen tegen het spugen en niet zozeer tegen de misselijkheid zelf. Maar, ik heb het nooit genomen dus weet het niet zeker :) 
Qua misselijkheid.. wat hier hielp was eten voor ik trek kreeg, dus inderdaad om de 1.5 / 2 uur. Als ik ook maar een beetje trek kreeg was ik eigenlijk te laat. Dan kreeg ik met veel moeite alleen nog vet eten weg (denk: pizza en macdonalds)
Warm eten vond ik lastig. Maar brood, fruit en rauwkost ging wel beter! Dus ik heb warm eten wel regelmatig over geslagen. Verder had ik veel dorst maar werd ik van drinken misselijk, dus at ik wat vaker een waterijsje en mandarijntjes uit blik...

Terug
Bovenaan