Misselijkheid

<p>Eindelijk, na een jaar lang werken op vakantie. Heel erg naar uitgekeken met als kers op de taart dat ik 7 weken zwanger ben. Op wat zware borsten na had ik weinig klachten,  maar sinds gisteren is de misselijkheid begonnen. Heel de dag een weeig gevoel in mijn maag en savonds keert die om bij alles wat ik voor me neus krijg. Ik baal er van,  ik eet te weinig nu en heb geen eetlust.. hoe zijn jullie met jullie misselijkheid om gegaan..? </p><p>Liefs</p>

Tja, daar kun je niet echt iets aan doen. Ik snap dat het vervelend is hoor. Ik hang bijna elke dag minimaal 1x over de wc. Je zou eens gember thee kunnen proberen. Daar schijnt je maag wat rustiger van te worden en 's ochtends een ontbijtje op bed van je partner (bij mij helpt dat niet, want ik geef ook 's nachts over). Ik merk wel dat het mij helpt om rustig overeind te komen uit bed en na een dutje op de bank. 
Fijne vakantie nog en succes! 

Ik ben net terug van twee vakantie en ben nu 9.4 weken. Tijdens de vakantie ook veel last van misselijkheid gehad. Wat bij mij hielp was om de hele dag door kleine dingen te eten waarvan veel fruit en vezels. Als ik jou was zal ik dan eten uitzoeken waar je zin in hebt en waar je maag niet van omdraait. Daarnaast heb ik gemberpillen ingenomen en rust gepakt waar kon. Hopelijk helpt dit ook voor jou! Wens je in ieder geval een hele fijne vakantie!

Hoi,

Ik ben ook erg misselijk geweest. Kon geen eten zien of ruiken. Brood ging wel, met jonge kaas. Dat at ik vooral zo goed mogelijk. Groente en vlees ging er amper in.. dus at ik veel fruit enzo om toch beetje vitamines binnen te krijgen. Bij mij ging de misselijkheid rond 14 weken over..

Hoi,

Vervelend is dat he?! Ik ben nu 27+3, heb een zwaar dieet voor mn zwangerschapsdiabetes en medicijnen en geef nu regelmatig over, ben continu misselijk en kan bijna niet eten.
Inmiddels al een kilo afgevallen van mn startgewicht. Zowel de diëtiste als de gynaecoloog geven aan dat dit geen probleem is. Ik kan de kilo's missen maar voel me schuldig tegenover de baby en mn vriend die dag en nacht achter me aan kan opruimen ?.
Ik ben bang dat er niks aan te doen is behalve kleine porties eten en rustig aan doen. Probeer je maar vast te houden aan het idee dat het voor een goed doel is, dat doe ik ook! 

Niets aan te doen? Jawel hoor.. je kan gewoon even de dokter bellen, vertellen dat je zwanger bent en erg misselijk, en dat je daar graag iets tegen zou krijgen. 
Er bestaan speciale tabletjes die je dan kan krijgen tegen de misselijkheid. 1 nadeel van deze pilletjes is dat je de eerste 2/3 dagen wat slaperig kan zijn, je mag dus ook niet auto rijden, maar bij mij zorgden deze pilletjes er wel voor dat ik zonder mijn ontbijt eruit te gooien n gaan werken. Zo gauw ik de pilletjes een keer vergat te nemen kwam alles er weer uit.. dus zeker voor je vakantie is dit een aanrader! De pilletjes horen de scherpe randjes eraf te halen, maar voor mij was dat voldoende om (bijna) niet meer over te geven. 
Verder werken gember capsules, online te bestellen, alleen werkt dit niet vior iedereen even goed, en daarbij zijn ze niet echt lekker om in te nemen. 

Terug
Bovenaan