Misselijkheid

<p>Hoi,</p><p>Momenteel 6 weken en 3 dagen zwanger en ik merk dat sinds een week de misselijkheid op komt zetten. Ik vind dit vreselijk... Gelukkig hoef ik niet te braken maar ik heb wel continue het gevoel van kokhalzen. Ik werk in het ziekenhuis en dit werkt me wel tegen om het werk goed uit te kunnen voeren.</p><p>Wat hielp bij jullie tegen de misselijkheid? De VK gaf aan dat ik Primatour kon gebruiken, echter staat in de bijsluiter dat dit afgeraden wordt. </p>

Vervelend he die misselijkheid? Ik heb er ook veel last van. Met name in week 6 en 7 (nu bijna 9 weken). Ik heb toen ook gemberpillen en Emesafene medicijnen geprobeerd maar mij hielp dit weinig uiteindelijk en ik vond het ook geen fijn idee. Wat voor mij wel helpt is non stop eten. Ik eet de hele dag door kleine beetjes. Ook al heb ik totaal geen eetlust. Zolang er iets op mijn maag ligt, heb ik minder last. Daarnaast eet ik ook ‘s nachts. Meestal word ik rond 3/4 uur wakker om te plassen en ik eet dan direct een banaan en een eierkoek. Hierdoor ben ik ‘s ochtends minder misselijk, kan ik beter ontbijten en zo werkt het de hele dag door. Verder eet ik vooral waar ik trek in heb en heb ik afgesproken met mijn vriend dat hij kookt. Verder probeer ik stress zoveel mogelijk te beperken. Ik vond het erg spannend om op mijn werk al te vertellen, maar het begrip en de fijne reacties van mijn leidinggevenden hebben mij ook erg geholpen. Ik mag nu ook wat later beginnen en thuis werken als het echt niet gaat.
Dan nog merk ik wel dat de misselijkheid komt en gaat, verschilt echt per dag.
Vannacht had ik de verkeerde eierkoeken met spelt en dat trok mijn maag dan weer niet, met als gevolg dat ik nu weer een helse nacht/ ochtend achter de rug heb... het is voor een goed doel... hopelijk wordt het snel allemaal nog beter. Succes en hoop dat dit je misschien een beetje helpt. :)

Hier 8+4 en word inmiddels gek van de misselijkheid. Ik weet dat het erger kan en er vrouwen zijn die de hele dag overgeven, maar Sjeez wat een naar gevoel. 
Tot nu toe maar drie keer gal overgegeven maar wel de hele dag misselijk en slapjes. Probeer inderdaad ook zoveel mogelijk kleine beetjes te eten. Maar soms vergeet je dat even of heb je niks bij je en dan merk je het direct. Ik weet dat het voor het goede doel is, maar kijk best uitbaat het tweede trimester waarin het hopelijk minder is. En je sowieso aan de buitenwereld mag laten weten waarom je een slappe theedoek lijkt te zijn

Droge crackertjes/toastjes eten hielp bij mij redelijk. Ik had altijd een pakje bij de hand en at dan steeds 1 crackertje. Idd over heel de dag kleine beetjes blijven eten. Sterkte!

Terug
Bovenaan