Misselijkheid

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik weet dat ik niet bij het goede onderwerp zit, omdat ik sinds vrijdag weet dat ik zwanger ben, maar ik kan geen berichtje plaatsen bij onderwerp "zwanger zijn". Ik zit met een vraag: wat is er precies te doen aan overgeven tijdens de zwangerschap? Ik heb al mijn hele leven reuma (JCA) en veel pijn gehad waardoor ik niet veel weeg. Ik zit zelfs een beetje tegen ondergewicht aan. De pijnen zijn veel minder sinds ik zwanger ben, maar mijn allergrootste angst is het overgeven en afvallen. Ik mag geen grammetje minder wegen! Ik heb nog niet overgegeven, maar ik vroeg me af of iemand er iets tegen weet als het wel gaat gebeuren. Verder zijn mijn vriend en ik erg gelukkig! Ik wens iedereen ook succes en veel sterkte tijdens de zwangerschap en ook voor diegene die nog niet zwanger zijn en het graag willen worden!

Groetjes

Hoi hoi,

Ikzelf ben ook net zwanger en ben gelukkig nog niet misselijk.
Ik heb wel gelezen dat als je de misselijkheid voelt aankomen,dat je iets moet gaan eten (een beschuitje,crackertje of zoiets). Niet te zwaar natuurlijk. En bij het opstaan niet te snel overeind komen.
Je moet jezelf niet te bang maken met overgeven hoor! Lang niet iedereen heeft er last van en gewoon van het positieve uitgaan ! Dan komt het vast wel goed. Ik wens je een hele fijne zwangerschap en alle geluk.

Liefs, Monique23

Mijn vriendin heeft ook altijd last gehad van misselijkheid tijdens de eerste maanden van haar zwangerschap. Volgens mij kun je bij de apotheek iets tegen misselijkheid krijgen.

Veel sterkte

Hoi,

Als je heel misselijk gaat worden, eet dan 's morgens voor je opstaat iets lichts, een cracker of beschuit met een kopje slappe thee. Vaak helpt je dat al de ochtend door. Probeer niet al te bang te zijn voor de misselijkheid/ overgeven. Mocht je heel veel gaan overgeven, kan je bij de apotheek poeders halen die in elk egval uitdrogen tegen gaan. Ook heb ik gelezen dat rozenbottelblad of frambozenblad pillen goed moeten helpen. Vraag wel even goed na hoor hihi

Succes en geniet ervan, liefs Suus

Al spuug je nog zoveel, blijf kleine beetjes eten. Overgeven met iets in je maag is in ieder geval minder pijnlijk dan als je maag leeg is, en je gal gaat spugen.

Tijdens mijn tweede zwangerschap (eerste kind) at ik regelmatig kleine stukjes banaan. Hielp mij erg goed tegen de misselijkheid.

Sterkte.

Gember schijnt ook prima te werken er is bv gemberthee.

succes :Chili

inderdaad voor je opstaat iets eten dus iets naast je bed zetten of je man of vriend lief aankijken om wat voor je te halen.. eerst wat eten in bed even blijfen liggen en dan opstaan.. verder zorgen dat je maag niet helemaal leeg raakt dus over de gehele dag kleine beetjes blijven eten ,, fruit crackers sultana dat soort dingen lichtverteerbaar... mij heeft dat erg goed geholpen toen....

ik wat ook schijnt te helpen iz gember dat heb je ook in pil vorm..

succes met je zwangerschap...

Terug
Bovenaan