Misselijkheid

<p>Hi dames,</p><p>Op dit moment ben ik 8 weken zwanger en ben ik enorm misselijk. Ik heb het gevoel dat niemand echt begrijpt wat ik doorsta. Het is 24 uur misselijk zijn en een totale afkeer tegen voeding, en zelfs water. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben en tips hebben ? Welke medicatie helpt bijvoorbeeld het beste of andere alternatieven.</p><p><br /> Jullie zouden mij er enorm mee helpen.</p><p>dankjewel !!</p>

Emesafene op recept van de huisarts vragen. Je hoeft maar te bellen en je krijgt t. 1 tabletje per dag en t is een wereld van verschil 

Ik begrijp helaas heel goed wat je doorstaat. Ik heb emesafene gebruikt. Zetpillen en oraal geprobeerd. De beste combinatie voor mij was een zetpil en later op de dag een tablet. Deels omdat ik het gebruiksgemak ook mee liet tellen ;). Mijn problemen waren zeker niet opgelost maar ik ging van meerdere keren overgeven naar 1 of 2 keer per dag. Ik heb ook pimperan geprobeerd (omdat emesafene wel de scherpe randjes eraf haalde maar het probleem niet oploste) maar daar werd ik half high van dus dat vond ik niks. Aan het eind van de zwangerschap ben ik gestopt met medicijnen en heb ik geaccepteerd dat het was wat het was en dat ik misselijk zou blijven tot het eind. Klinkt gek maar als ik me er minder tegen verzette ging het beter. Geen opbeurde woorden dus dat het vanzelf wel overgaat met 12, 16 of 20 weken. Dat vond ik alleen maar irritant als mensen dat zeiden ?

Weet wat je voelt, vreselijk! Vond het erger dan bekkenpijn of wat dan ook. Door te weinig eten, werd het ook erger bij mij, maar ik kreeg net als jij echt niks weg. Bij mij hielp emesafene niet zo heel goed.
Ik had gember tabletten (van de Tuinen, smaakloze capsules) en ik nam een vitamine Bonusan multi Natal actief, daar zit ook vitamine B12 in en die combinatie gaf wel enige verlichting.
Verder kun je bij de huisarts ook metoclopramide vragen, beetje een paardenmiddel maar het zorgde ervoor dat ik beter kon eten en ik me daarmee echt even iets normaler voelde. (Had het nu voor de 2e keer dus ben vrij snel naar de medicatie gegaan, vorige ronde had ik het 18 weken lang en zat ik deels thuis van werk dus dat wilde ik niet nog een keer). Nu was het met 14 weken een stuk verminderd en goed te doen, met 20 weken over. 
Veel sterkte, het wordt echt ooit weer beter!

Oh, echt zo herkenbaar. Vooral het onbegrip! Ik ben van week zes tot week 16 kotsmisselijk geweest en heb daarnaast reflux. Ik voelde me ook hopeloos. Niks hielp! Let er wel op dat je niet uitdroogt, want dan moet je echt aan de bel trekken. Bij mij was het rond week 16 ineens weg, de reflux is wel gebleven. Ik hoop dat je iets vindt wat helpt! Dikke knuf 

Terug
Bovenaan