Misselijkheid

Hoi allemaal! Zoals het onderwerp al aangeeft enorme last van misselijkheid hier. Hebben jullie nog tips om er een beetje doorheen te komen? Ik ben nu tussen de 7-8 weken zwanger. Het overgeven daarbij is ook begonnen. Ik hou wel wat binnen, maar ik merk dat het elke dag lastig is ook i.v.m werk.. Kleine porties, neutrale dingen etc. probeer ik nu allemaal. Tips van internet ook al uitgeprobeerd. Ik hoop dat het bij het eerste trimester blijft met de misselijkheid! Voor andere die hier last van hebben. Super veel sterkte gewenst!
 
Oh zó'n vervelend kwaaltje! Ik hoefde zelf gelukkig niet zo vaak te spugen maar was wel heel misselijk... Misschien heb je wat aan deze tips:


- eet op de klok, echt nog voordat je ook maar denkt dat je trek begint te krijgen. Dus consequent iets eten om de 1,5 / 2 uur. 
- zet (of laat wat neerzetten) wat gesneden rauwkost/fruit in de koelkast zodat je dat makkelijk kan pakken. Zodra ik dacht aan eten en wat dat dan moest zijn werd ik misselijk en wilde ik niks meer. 
- qua avondeten heb ik geleefd op pizza's en de mac, ik wilde bijna niks anders en dit ging er als enige in. Dat houd vanzelf een keer op dus ik heb er maar aan toegegeven... 

 
?‍♀️ ook hier net uit de misselijke fase!
inmiddels 14 zwanger en met 13 weken was mijn misselijkheid over, beginnen vanaf week 7. bij mijn 1e zwangerschap exact hetzelfde.

ik had omeprazol maagbeschermer, die hield mijn maag wat rustig.
verder eten op de klok idd..
elke 2uur kleine beetjes, en eten wat je kan verdragen. is dat vet dan vet, is dat gezond dan gezond. dat gaat over. ik kan nu weer normaal eten!
 
Ja vreselijk hè! Vermoeidheid kan het ook erger maken, net als een lege maag (super irritant als je niks meer lust en aan het spugen bent)..
Bij mij hielpen gember pillen (smaakloos) van Holland and Barrett icm bonusan multi natal actief, want daar zit vrij veel vitamine B6 in.
Op de piek (rond de 9/10 weken) hielp uiteindelijk alleen nog metoclopramide, heb dit zelf aan de huisarts gevraagd. Dat heb ik een week of 2 een aantal keer gebruikt om even op adem te komen.
Ik wens je veel sterkte, bij de eerste was ik 18 weken zoet en bij de tweede 'maar' 14.
 
Het is vaak ook een beetje voor jezelf uitvinden. Ik ben bij 2 van mijn 3 zwangerschappen flink misselijk geweest. En er hielp steeds iets anders…

Bij de zwangerschap van de oudste hielp het om van die toastjes/ crackertjes te nemen met zo’n breuklijn in het midden. En had ik het idee dat thee met gember iets hielp.

Bij deze zwangerschap hielp het om iets van fruit te eten of iets anders met een frisse smaak. (En ging ik over m’n nek van de toastjes/ crackertjes die bij de eerste zwangerschap zo goed hielpen)

Dus zoek iets wat je, al is het maar in kleine beetjes kan eten.

Het is echt een vervelende periode. Heel veel sterkte! Het gaat een keer over (in ieder geval aan het eind van je zwangerschap ?), maar helaas is het wisselend hoe lang het duurt
 
Oh heel vervelend! Ik heb er zelf ook tot 18 weken dagelijks last van gehad en zelfs nu nog wél eens een wat misselijke dag (27 weken).

Wat mij hielp waren suprimal reispilletjes, gekregen van de huisarts. Ik begon de dag met een banaan in bed, die liet ik even zakken om vervolgens naar beneden te gaan en te ontbijten met een broodje smeerkaas (of iets anders lichts op de maag). Ook had ik altijd een pakje sultanas of toastjes bij me.
Zorg dat je geen honger krijgt, want dan is het hek van de Dam. Bij mij was dat in ieder geval zo.

Sterkte! Hopelijk ben je er gauw vanaf..
 
Wat vervelend die misselijkheid, ik had er ook al last van vanaf week 5-6, nu 8w+3 dagen.

- Voor ik uit bed ga eet ik sultana koekjes of melba toast
- overdag kale maiswafels van de lidl
- kleinere porties eten en idd regelmatig wat eten elke 1,5-2 uur
- kleine slokjes drinken, teveel achter elkaar wordt ik misselijk van
- en nog een tip: als drukte of stress invloed heeft; kijken of je op sommige momenten wat rustiger aan kan doen (ik word zelf misselijk als ik moet haasten/gestressed ben).

Hopelijk heb je er wat, sterkte ermee…
 
Ik ben ook vreselijk misselijk medicijnen mag ik niet meer … ben al 4 kilo afgevallen en ik ben nog maar 9 weken zwanger
 
Terug
Bovenaan