Misselijkheid

Hallo,

Mijn eerste berichtje op deze site. Heb afgelopen weekend ontdekt dat ik voor de tweede keer zwanger ben. Geweldig nieuw natuurlijk. Alleen ben ik enorm misselijk, iets dat ik totaal niet herken uit mijn eerste zwangerschap. Ik kon vanochtend nog net op tijd op het werk het toilet bereiken anders was het chaos in de gang geweest. Hebben jullie nog tips om de dagen een beetje door te komen? Ik weet dat deze klachten over een tijdje vanzelf overgaan maar toch....

Groet!
 
ik heb wel eens gehoord dat het helpt iets te eten voordat je op staat,
misschien help het je, en ja elke zwangerschap is verschillend heb je al gemerkt he?

sterkte sandra (mv Kim 16 weken)
 
Ik ben nu 20 weken zwanger en nog steeds erg misselijk.
Het helpt inderdaad wel om voordat je opstaat een droge beschuit te eten.
Kamille of gember-thee willen ook weleens helpen.
En verder..tja..de maaltijden verdelen, dus 6 kleinere maaltijden ipv 3 grote.

heel veel sterkte..
 
Hoi hoi, ik ben nu 7 weken maar geen last van misselijkheid gelukkig. Lijkt me erg vervelend. Ik heb in mijn 'handboek' gelezen dat verse gember goed helpt. Het kauwen op een vers stukje of kokend water op een fijn gehakt stukje gieten en evt. honinh of citroen toevoegen aan de thee. Verder zeggen ze dat ginger ale, gekonfijte gember of gemberkoekjes voor snel herstel kunnen zorgen. Ik hoop dat je er wat aan hebt en de misselijkheid minder wordt.

Liefs Sas.
 
Ik heb m'n hele tas vol zitten met tussendoortjes: landoogst van bolletje, evergreen en dat soort spul (en ook fruit enzo). Het eten staat me erg tegen, maar om de 2 uur me er toch toe zetten om iets te eten (en ook regelmatig wat drinken!), helpt wel heel erg om de misselijkheid onder controle te houden.
Gelukkig wordt het bij mij inmiddels een stuk beter (16 wk zw), dus ik ben 't een beetje aan het afbouwen (want eten staat me nog steeds tegen).
Veel succes!

Groetjes,
Ze
 
Hallo allemaal,

Wat een handige reacties! Ik heb inderdaad vanochtend m'n tas maar volgestopt met ontbijtkoek en boterhammen. Hoop dat het vandaag wat beter gaat daardoor. Ben gisterenavond om 20.30 uur naar bed gegaan. Niet normaal maar ik heb heerlijk geslapen. Nu hopen dat jullie tips werken. In ieder geval dank jullie wel. Morgenmiddag ga ik naar de huisarts en hoor ik hoever ik echt ben. Ik denk zelf zo'n 5 weken. Ik laat nog wel van me horen. Jullie ook allemaal sterkte met de kwalen en samen slepen we elkaar wel doorheen.

Ciao!

 
Terug
Bovenaan