Misselijkheid...

A

Anoniem

Guest
Wel, als eerste gelukkig de 7 weken gehaald, nog 1,5 week tot de verloskundige!

Goed, mijn vraag is of iemand tips heeft tegen misselijkheid? Word er niet goed van! Heb al meelkoekjes, melk, cake, cola, kleine beetjes eten geprobeerd, maar niks helpt. Gelukkig komt er niks uit maar van die misselijkheid word ik toch erg gedeprimeerd. Morgen begin ik waarschijnlijk weer met werken en dan maak ik me al genoeg zorgen omdat het zwaar en snel werk is (hotelkamers schoonmaken) en dan kan ik die misselijkheid er eigenlijk niet bijhebben.

Alvast erg bedankt...

Groetjes Gerda

Hoi Gerda,

Helaas, bij mij hielp ook helemaal niks tegen de misselijkheid. Ik had er van 's-morgens vroeg tot 's-avonds laat last van, en moest ook veel spugen. Uiteindelijk heb ik er zetpillen (Emesafene) voor gekregen van de gynaecoloog. Dit hielp gelukkig een beetje, maar het ging er niet helemaal van over. Ik denk wel dat ze deze zetpillen alleen voorschrijven als je erg veel moet overgeven.

Ik heb last gehad van de misselijkheid tot de 17 week!
En dan met die moeheid erbij was het helemaal compleet.

Nog even volhouden dus........makkelijk gezegd he?

Veel succes!

Sanneke

hee Gerda,

Ik ga nu mijn 8ste week in en moet zeggen dat bij mij de misselijkheid begint te komen.Wat bij mij goed helpt is liggend een mandarijn eten en daarna pas een boterham of iets anders zittend. Ik begin pas met drinken ongeveer 1.5 uur na opstaan, want anders komt het er  zeker uit.

Ik wens je veel succes de komende tijd, en hoop stiekem een beetje dat het bij mij niet erger wordt.

Vinden jullie het ook zo lastig om nog niets te zeggen op werk? Ik heb steeds het gevoel dat iedereen het al kan zien en merken ( contant mnaar de wc, hahaha)

Groetjes

Daniëlle

Hoi Gerda,

Helaas,ook bij mij helpt helemaal niks tegen de misselijkheid. Ontbijtjes op bed,alle dranken al geprobeerd, kleine beetjes eten etc etc. Ik heb er van 's-morgens vroeg tot 's-avonds laat last van, en moet ook  nog spugen.

De vorige zwangerschap ben ik t/m week 17 misselijk geweest en met spugen. Nu ben ik morgen 13 weken zwanger en heb er al vanaf week 6 last van. Ik heb vooral last van drinken. Ik heb ook geen last van bepaalde etenswaren die ik dus moet laten staan (alleen van thee die valt echt altijd verkeerd, terwijl ik een echte theeleut ben).  Ik lust alles, kan alles eten, alleen spuug ik er ook van uit. Het lijkt wel of mijn lichaam reageerd op beweging. Als ik niets doe en stil zit gaat het redelijk (maar dat gaat niet de hele dag). Hoe meer ik beweeg, hoe meer ik spuug. De auto is echt een favoriet.......ik spuug al als je hem start......

Tja, hopenlijk gaat het snel over.............Ik wacht gewoon weer af.........

Terug
Bovenaan