missen v/d eisprong

Ik heb een vraag en ik ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
Zaad schijnt 24-48 uur te blijven leven. Als je toch om de dag met elkaar klust kun je de eisprong toch hardstikke missen? Ik ben namelijk heel bang dat ik hem mis als ik om de dag klus. Je weet tenslotte niet of dat zaad wel helemaal in topconditie is. Misschien blijft het maar 16 uur leven. Wat vinden jullie?
 
Als het zaad niet in topconditie is wordt het alleen maar minder goed van kwaliteit als je iedere dag gaat klussen. Wat ik heb gehoord is dat zaad gemiddeld 48-72 uur blijft leven en soms inderdaad zelfs 5 dagen (= 120 uur)! Daarbij moet het eitje binnen 24 uur na de eisprong bevrucht worden, dus daar heb je ook nog wat tijd.
Verder is het ook nog zo dat je iedere eisprong 25% kans hebt om zwanger te raken. Het is en blijft een wonder en je kunt het niet forceren.
En op dat grote wonder hopen we hier allemaal.
 
Hoi,
De eicel is 24 tot 48 uur bevruchtbaar. Het zaad blijft gemiddeld 72 uur leven. Als je dus om de dag klustzit je dus met die 72 uur hartstikke goed en is de kans op bevruchting het grootst. Je kan ok iedere dag klussen natuurlijk :) is de kans nog groter...

Succes, liefs Sas
 
Dat is niet helemaal waar Sas. Als een man iedere dag klaarkomt, is zijn zaad zeker niet optimaal. Het beste is het om maar twee keer per week te klussen, maar dan heb je wel erg veel kan dat je je ei mist.
 
Terug
Bovenaan