Misverstand over temperatuur?

Hallo allemaal,

Vandaag is mijn NOD. Ik verwacht eigenlijk dat ik niet zwanger ben maar ik zit tegen beter weten in natuurlijk toch te hopen. Zo werkt dat nou éénmaal. (23% kans volgens babybrabbel, en 23 is toch 23%)
Ik  voel niets, zelfs niet de pijnlijke borsten waar ik normaal altijd al een paar dagen van te voren last van heb. Maar ja, ik voel nu dan ook echt niets. Niet misselijk, niet duizelig, niet emotioneler.......

Ik lees hier regelmatig dat men hoopt zwanger te zijn omdat de temperatuur nog steeds zo hoog is. Maar het is toch zo dat te temperatuur voor je menstruatie altijd hoog is? Pas op het moment dat de duivels komen zakt de temperatuur. Tenminste, dat lees ik op internet over de cyclus. Bijvoorbeeld op: Hallo allemaal,

Vandaag is mijn NOD. Ik verwacht eigenlijk dat ik niet zwanger ben maar ik zit tegen beter weten in natuurlijk toch te hopen. Zo werkt dat nou éénmaal. (23% kans volgens babybrabbel, en 23 is toch 23%)
Ik  voel niets, zelfs niet de pijnlijke borsten waar ik normaal altijd al een paar dagen van te voren last van heb. Maar ja, ik voel nu dan ook echt niets. Niet misselijk, niet duizelig, niet emotioneler.......

Ik lees hier regelmatig dat men hoopt zwanger te zijn omdat de temperatuur nog steeds zo hoog is. Maar het is toch zo dat te temperatuur voor je menstruatie altijd hoog is? Pas op het moment dat de duivels komen zakt de temperatuur. Tenminste, dat lees ik op internet over de cyclus. Bijvoorbeeld op:  deze site
Of lees ik het verkeerd?

(Kijk, dit interesseert me natuurlijk omdat mijn temperatuur al een poos rond de 37,5 is. Moet ik eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe hoog het aan het begin van de cyclus is want ik heb dat nog nooit echt een hele cyclus bijgehouden. Ga ik de komende tijd maar eens doen.)

Maisie
Of lees ik het verkeerd?

(Kijk, dit interesseert me natuurlijk omdat mijn temperatuur al een poos rond de 37,5 is. Moet ik eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe hoog het aan het begin van de cyclus is want ik heb dat nog nooit echt een hele cyclus bijgehouden. Ga ik de komende tijd maar eens doen.)

Maisie

Ha kijk, ik mag dan niets voelen, ik doe wel gek! Heb een beetje zitten rommelen om de link er in te krijgen en nu heb ik dus een rare tekst geproduceerd.

Ik hoop dat jullie er nog een beetje wijs uit kunnen worden!

Maisie

Hai Maisie,

Haha, volgens mij is de kluts kwijt raken toch echt een symptoom dat je misschien wel eens zwanger kunt zijn, wie weet! Ik had ook begrepen dat je temperatuur zakt als de duivels komen óf hoog blijft en dat je dan dus zwanger bent. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er pas sindskort in verdiep en de temperatuurmethode me op dit moment nog iets te ver gaat. Ik ga in eerste instantie voor de 'slijm-kijk-methode', haha! En daar ben ik ook nog niet helemaal uit.

Het is toch zo dat je net voor de eisprong het slijm meer vloeibaar en helder wordt? En dan meteen na de eisprong weer minder? Wat een beginnersvraag hè?!

Groetjes,
Nina

hoi hoi,

ik snap zelf ook niet zo hoe dat nou met temeraturen zit. Als ik 's morgens in bed temperatuur is 'ie altijd heel hoog (vnam. 42,1...) En later nog maar 36, 5. Moet zeker een nieuwe thermometer kopen. Heb het wel altijd warm in bed.
Volgens babybrabbel 77% kans om zwanger te zijn! Hoop het zo, maar nod is pas 15 okt...
Groetjes mirjam

Oja, als je zwanger bent, heb je meer last van "witte vloed"

Als je temperatuur 42,1 is zou ik maar snel naar de dokter gaan! Dan heb je wel zeer ernstig hoge koorts en ben je volgens mij zelfs al voorbij het stadium van ijlen. Of je moet de thermometer eens goed nakijken. Of heb je soms één die fahrenheit aangeeft ipv celsius? Maar ja, dan is die 36 wel weer erg laag.... hmmm vreemd

Cervixslijm is volgens mij inderdaad helder maar het meest herkenbare is dat je er draden van kunt trekken. (Lekker smerig, zie je meteen al die vrouwen draden trekkend op het toilet zitten.)

Overigens denk ik dat temperaturen wel een goede methode zal zijn voor het bepalen van je eisprong maar je moet je er niet te veel op richten tegen het eind van de cyclus om te bepalen of je zwanger bent. Want  dat zegt dus niet zo heel veel.

Maisie

O, en niet iedereen heeft meer last van witte vloed. Dat is de ellende, het is bij iedereen verschillend zodat je er eigenlijk geen pijl op kan trekken.
Daarom zitten we elke maand zo hopeloos te wachten!

Maisie (NOD vandaag!)

Hoi Maisie,

Volgens mij zegt je temp wel iets hoor. Ik heb het een tijdje bijgehouden en omdat ik na mij NOD negatief testte ben ik naar de ha geweest. Toen hij hoorde dat mijn temp al meer dan 14 dagen hoog was (bij mij was 37,1 hoog) wist hij al dat ik zwanger was. Zijn test bevestigde dat. Helaas ging het niet goed, maar toen ik daarna (na 3 mnd) weer overtijd was heb ik weer eenmalig getempt en die was ook hoog. Toen wist ik het stiekem al.

Kijk, als je ziek bent is je temp ook hoog, dus het zegt niet alles, maar het zegt wel wat!
Veel succes!

Ja je temperatuur zegt ook wel wat maar het is niet zo dat je temperatuur alleen maar hoog is omdat je zwanger zou zijn.
Je temperatuur is, als ik het goed begrijp, altijd hoog voor je NOD. En als je overtijd bent én je temperatuur is hoog dán zou het heel goed kunnen dat je zwanger bent.
Maar als je temperatuur   bijvoorbeeld 2 dagen voor je NOD hoog is, zegt dat dus nog niets aangezien je temperatuur altijd hoog wordt aan het eind van de cyclus.

Kortom: je temperatuur is niet persé hoog omdat je zwanger zou zijn, je temperatuur is hoog omdat je aan het eind van de cyclus zit. En die blijft wat hoger als de cyclus tot een zwangerschap geleid heeft maar zakt zodra je ongesteld bent geworden.

Maisie

Terug
Bovenaan