mix kindjes

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben benieuwd of er nog meer gemixte kindjes onder onze kinderen zijn.
Marissa is dus half Braziliaans omdat haar papa wel gewoon Nederlands is. Wij voeden haar gewoon Nederlands op en dus ook 1 talig.

groetjes Linda, mv Marissa 15 maanden

Hier een Hollandse mix!
Amsterdams en Utrechts.....blonde haren blauwe ogen en een mengelmoes van dialecten

Vandaar jouw meisjes prachtige kleurtje!
Spreek je zelf wel de taal? zoja: waarom kies je ervoor om dat Marissa niet te leren?

Liefs ANouk

Hoi Anouk,

Helaas spreek ik de taal niet . Ik zou willen dat het wel zo was. Ben ook begonnen met een cursus maar toen ik zwanger was weer gestopt. Wel wilden we Marissa op de internationale school gaan doen, daar leren ze al op de PSZ ook Engels. Maar die blijkt dus 2800 euro per jaar te zijn en dat zit er helaas echt niet in

groetjes Linda

Hier geen MIX. Ik vind die getinte kleur altijd erg mooi bij kindjes! Al is mijn blanke dochter ook prachtig hoor!

Groetjes Babybelle

Tjonge, ook belachelijk hoe duur die scholen zijn ja. Dat is dus een reden waarom er kinderen niet naartoe gaan.
Mijn kinderen gaan naar de Vrije School. Het schoolgeld is inkomensafhankelijk. We betalen voor 1 kind bijna 600euro per jaar en kind 2 dan 500 per jaar. Als kind 3 straks gaat 400 per jaar.
dus 1500 euro per jaar voor een basisschool...Veel geld, maar ik vind het echt de centen wel waard, maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen mogelijk is.
Jammer. Maar wellicht kan ze straks naar een cursus in het buurthuis ofzo?

Liefs Anouk

Ik wil wel wat over de huidskleur zeggen. Ik hoop echt dat ik niemand beledig hiermee maar wilde het toch even kwijt. Omdat mijn natuurlijke moeder echt chocolade bruin is hadden wij kans dat Marissa ook zo heel erg donker zou worden. En eerlijk gezegd ben ik blij dat ze zo licht is. Ik zeg altijd het witte is er net af. Helaas zit de wereld toch nog steeds zo in elkaar dat het leven toch moeilijker is als je echt donker bent. Nu krijgt ze het, hoe erg ook, een stuk makkelijker. Nogmaals ik wil niemand beledigen hiermee maar zo zit het volgens mij toch een beetje in elkaar.

Hoi Anouk,

Het erge van de Internationale school is dus ook nog dat het 2800 euro per kind is. Maakt niet uit hoeveel je er hebt. Je betaald per kind hetzelfde. Inderdaad dan ooit maar een cursus gaan doen. Heb ik ook gedaan op mijn 8e.

groetjes Linda

Wil nog wel even zeggen dat ik hiermee geen discussie wil starten over huidskleur en zo. Maar mensen zeggen vaak dat het mooi is een donker kindje maar houden dan vaak geen rekening met negatieve reacties op je huidskleur.

Terug
Bovenaan