Mixen van voeding, kan het veel kwaad?

Hoi,
Ik heb een hongerig ventje, hij zit wel keurig aan de 5 voedingen van 180 cc en 6 schepjes. Echter hij wil weer meer, en hij is nu 9 weken. Nu ben ik aan het mixen met Nutrilon Forte, ik heb altijd Nutrilon HA gegeven. Dus nu krijgt hij 5 schepjes HA en 1 schepje Forte. Hij is alweer een stuk rustiger. Maar ik vraag me nu eigenlijk af is dit verantwoord en hebben misschien meer moeders dit gedaan??

Groetjes  Ellen

haha, ik ben blij dat jou baby ook zoveel drinkt. Onze zoon is 10 weken en drinkt ook al 5 x 180 cc + 6 schepjes.
onze zoon krijgt de Omneo vanwege het spugen, maar dat spugen is voorbij sinds hij geopereerd is aan zijn maagje, dus die voeding is niet meer nodig.
nu mix ik de voeding met de Standaard, heel rustig aan bouw ik het af. (ook omdat ik nog 2 pakken Omneo heb staan).
Mixen kan zolang je het maar doet van dezelfde fabrikant.
En gebruik de maatschepjes die bij de verpakking horen!!! Dus niet maar 1 maatschepje gebruiken. Ze ziijn aangepast op de voeding.

als je twijfelt of meer advies wil, kan je altijd bellen naar de advieslijn van nutricia.

slaapt jullie kindje beter door met de Forte?

Hoi,

Zelf van de zelfde fabrikant hoeft niet.. Ik heb nutrilon met friso gemengt en maakt geen fluit uit.
Alles is toch conform de wetgeving... en beide is 30cc op 1 schepje, zolang je het goede schepje bij de goede merk houd is er niets aan het handje.

Groetjes Debby mv B'Elanna

hoe krijgen jullie jullie kindjes al op 5 voedingen?
mijn zoontje is 11 weken, zit nog steeds op 6 voedingen, meld zich keurig om de 3.5 a 4 uur.
de laatste fles krijgt hij rond 23.30/24.00, dan slaapt hij tot ongeveer 5 a 6 uur door.
nu krijgt hij 6 keer 150 water en 5 schep voeding

Hoi,

Het mixen van voeding kan inderdaad geen kwaad. Alleen waarom gebruikte je eerst nutrilon HA? Forte is namelijk niet hypo-allergeen, dus is het effect van de HA verloren.

Groetjes mama van Teun.

Hey,

Bedankt voor de geruststelling, ik ga verder met mixen, het werkt direct, hij is weer een stuk rustiger.
Is de hele werking verloren van HA? Ik doe 2 schepjes forte en 4 HA....om zo nog iets over te houden van de HA. Als dit onzin is kan ik dan beter de HA laten zitten. Ik heb van het ziekenhuis begrepen dat HA het dichtst bij borstvoeding staat. En sinds 2 jaar heb ik opeens last van hooikoorts, en mijn vader heeft ook een lichte allergie. Niet zwaar ofzo hoor, maar vandaar de HA. Of heeft het nu helemaal geen zin meer?

Thijmen heeft altijd 6 voedingen gehad. Totdat we overgingen naar 180 + 6 schepjes hebben we de proef op de som genomen en hem laten wennen aan 5 voedingen. Dat ging helemaal goed mede omdat hij uiterlijk 11 uur zijn laatste voeding krijgt, moeten we hem overerigens altijd voor wakkermaken, en dan doorslaapt tot half 7 of soms tot 7 uur. Nu met de forte meteen tot 7 uur. Dan zijn 5 voedingen makkelijk te doen, want dan zit er 4 uur tussen.

Maarre zal ik dan helemaal stoppen met HA of doorgaan, wat vinden jullie, enne nog bedankt he voor de reacties!!

Groetjes Ellen

Hoi,

Vanwege het feit dat ik hooikoorts heb en mijn man vroeger veel last heeft gehad van allergieen, gebruiken wij nutrilon HA. Mijn zoontje spuugt veel en had ik het idee deze voeding te mengen met de nutrilon AR. Dit werd mij afgeraden, omdat dit niet HA is.
Heb dit toen dus niet gedaan. Ik denk dat je zelf het beste kunt bepalen hoe groot het risico op allergieen is en of HA echt nodig is.

Groetjes mama van teun.

Terug
Bovenaan