Mjn dochertje "slaat"

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem met mijn dochtertje, nou ja het is eigenlijk nog geen probleem maar denk dat dat het wel kan worden als ik dit niet oplos. Sinds een paar dagen krijg ik van mijn dochter een pets in mjn gezicht als ik haar vast heb.Of als ze op commode staat en mij vasthoud als ik haar broek aantrek. En meteen na die pets leg z heel snel haar hoofdje in mijn nek alsof ze sorry wil zeggen. Ze gaat vaak ook heel hard krijsen als ze haar zin niet krijgt of als ik heel duidelijk   NEE tegen haar zeg.Is ze mij aan het uittesten? Maar vooral die klap. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat nu al  bewust doet maar ze doet het heel toevallig op het juiste moment, nl als je haar waarschuwt voor iets wat niet mag. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik hier het best op kan reageren. Heb haar wel omdat het al een keer behoorlijk hard aankwam, heel even voor straf in de hoek "gezet".Toen washet helemaal gillen geblazen en kwam daarna meteen huilend en snikkend naar me toe. Maar toch doet   ze het steeds weer. Het is verder echt een schatje hoor en misschien is het een fase   ik heb ech geen idee??
Groetjes Collete

joh ik kan me voorstellen dat dit je dwars zit.
Moeilijk hoor. Ik ga je vertellen wat ik zou doen.
Ik zou haar gelijk oppakken en op gelijke hoogte gelijk luid en duidelijk nee zeggen en haar dan even apart zetten. Een minuut ofzo en dat weer naar haar toe gaan.
Ik denk dat als je dit elke keer doet dat ze het op een gegeven moment wel door moe hebben.
Wat je ook besluit om te doen ik denk dat consequent blijven het aller belangrijkste is.
Succes

Herkenbaar!! Ik denk niet dat het in de hoek zetten al helpt. Kids van deze leeftijd kennen het verschil nog niet tussen positieve en negatieve aandacht. Als je haar waarschuwt en in de hoek zet krijgt ze dus op een bepaalde manier haar zin... Ik zou het negeren hoe moeilijk ook. Ik denk inderdaad dat ze je uitprobeert. Ik heb er hier thuis ook zoeentje. Die kan paars aanlopen als ze haar zin niet krijgt. Negeren werkt het beste. Uiteindelijk stopt ze ermee omdat er geen aandacht voor komt.

Succes!

gr.Ing

hoi
hier ook heel herkenbaar,als ik met mn gezicht in de buurt kom,krijg ik ook een klap.of mn haren worden er zowat uitgetrokken.weet niet of het op deze leeftijd bewust is.ook is anouk bijv. in de box aan het jammeren volgens mij aandacht vragen(en die geef ik steeds dus ze weet precies hoe ze het moet hebben).als ze er dan uitgehaald is dan lacht ze.moet ik maar eens mee beginnen om haar te negeren(nou ja dat klinkt ook zo raar).weet wel dat het een dame met een pittig willetje is.pffffff

groetjes petra

Ook hier heel erkenbaar!!
Dylano doet het sinds een paar dagen ook. Zomaar ineens, of als ik hem naar bed wil brengen.
Ik zeg wel duidelijk NEE tegen hem. Hij doet dan nog 1 of 2x en houd hij er mee op.

Ik denk dat kindjes het nu wel kunnen gaan begrijpen hoor.
Ik zeg vanaf het begin af aan tegen Dylano als hij iets niet mag NEE. En nu zit hij me uit te dagen.
Hij  kruipt bijv naar de bench van de hond (mag ie niet bijkomen) en stopt dan als het ware voor mn neus, gaat me dan met een erg mooie en lieve lach aan zitten kijken, en ineens maakt hij me toch een kruipspurt, naar de bench toe.
Dus ik weet zeker dat Dylano het begint te begrijpen wat nee is.
Laatst waren mijn moeder en schoonmoeder hier, en toen zat hij bij de TV kast. Toen keek hij eerst achterom, richting mij, om te kijken of ik keek. En ik keek niet (zei mn ma) en ineens ging hij spulletjes uit die kast halen.
Ik vind het wel zn charmes hebben hoor, dat ze je nu uit gaan proberen.

Liefs Debby.

ja of hier bij me bij de bank staan,en dan met een strak gezicht mij aankijken en dan op het toetsenbord van de laptop rammen.ze weet donders goed dat dat niet mag.en dan zo,n lachje van:ik weet dat het niet mag.

gr petra

Terug
Bovenaan