Mn buik staat op ploffen

Tjonge jonge wat een rot gevoel is dit zeg. De kleine is al een paar dagen heel erg druk en het is duidelijk te merken dat hij/zij groeit en sterker aan het worden is. Ik krijg af en toe toch een paar bonken van binnen, mn hele buik gaat dan heen en weer. Nu heb ik echt heel erg last van een gespannen buik. Niet pijn gelukkig maar gewoon een heel irritant gevoel. En de kleine is nog steeds super bewegelijk. Vooral in mn linkerzij voelt het gewoon erg beurs aan.
Gister naar cursus geweest en pershoudingen uitgeprobeerd. Ook voor het neppie geoefend met persen, dus niet echt kracht zetten maar meer de techniek aanleren, maar zou dit voor deze gespannen buik gezorgd kunnen hebben? Het is niet zozeer dat ik me zorgen maak hoor maar het is zo'n vervelend gevoel.... Ik ben nu trouwens 29 weken zwanger.

Gr. Mandy

het lijkt op harde buiken.. zolang ze niet echt pijn doen en niet te lang duren is er niets aan de hand blijkbaar is dat normaal rond deze tijd..

k moet een beetje gniffelen, mijn buik hobbelt ook zo heerlijk heen en weer. Het is een beetje dubbel, leuk en lastig. Soms kan "Uk" me behoorlijk pijn doen, maar gelukkig nog geen gekneusde rib zoals bij mn oudste.

Wat je hebt zijn zeer waarschijnlijk harde buiken, nog geen echte weeën. Wel een goede gelegenheid om het puffen eens te proberen, meestal met rustig uitademen zijn ze zo weg.

Pershoudingen geprobeerd? Zoiets kan ik me ook nog wel herinneren, op mn rug is me het beste bevallen. Volgens een collega is het persen/bevallen op de baarkruk de gezondste optie voor je kindje...had hij eens gelezen in een wetenschappelijk artikel, heb vanochtend geprobeerd het stuk te vinden maar dat is nog niet gelukt.

ook ik vind het klinken als harde buiken. dat uk dan nog zo druk is, is nog vervelender. ik zou zeggen, neem een lekker warm bad of een hete douche, dan zakken je harde buiken. mocht uk tegen je ribben aanzitten, druk je hem even de andere kant op.

je hoeft je geen zorgen te maken, tis normaal deze periode. veel rustig aan doen en evt 4 keer per dag onder de hete douche staan :p

liefs, do

Het is een combinatie van harde buiken je je er druk om maken denk ik. Probeer je te ontspannen, door bijvoorbeeld een goed boek te pakken, een stuk te gaan wandelen of iets anders te doen wat je leuk en ontspannen vind. doe dit elke dag een uurtje... En je zult merken dat het minder word. ;-)
Sterkte liefs binbar

Terug
Bovenaan