Mn gevoel zegt nee

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik hoop dat iemand mij kan gerust stellen. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn baby gaat sinds vorige maand naar het kinderdagverblijf. Kleine dingetjes gaan niet helemaal naar wens maar dat mn kindje blij is als ik haar ophaal is het belangrijkste. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Laatst keek ik heel brutaal in het keukenkastje en zag ik een pak nutrilon met de naam van mn dochter en haar startdatum bij de opvang erop staan. Is dit normaal? Of betekend het dat dit pak nutrilon al open is sinds die datum? </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik sprak een leidster erop aan (hele jonge meid) en die kon mij niet vertellen hoe en wat. Zucht. Morgen ga ik even praten met een van de leidsters maar hoor graag jullie ervaringen. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mn dochter heeft ook bijna 2 weken last van dr poeperd en flinke luieruitslag. Volgens de huisarts & cb komt er nu echt geen tandje aan dus ik denk dat het wellicht door oude flesvoeding komt</span></p>
 
Dit is vast de dag dat ze het pak hebben geopend. Onze gastouder doet dit ook en na een maand gooit ze hem (leeg of niet) weg. Er staat op de verpakking dat het maar een maand houdbaar is en zij volgt deze regels ook erg strak
Je weet niet zeker of de luieruitslag door hun is. Mijn zoontje heeft ook vaak luieruitslag, wij verwisselen extra vaak zijn pamper en smeren altijd wat vsm zalf op zijn billetjes. Zo houden we de luieruitslag onder controle.
Spreek je zorgen uit bij iemand op de opvang. Misschien kunnen ze je gerust stellen. 
 
Wanneer er een datum op een verpakking staat betekend dat het vanaf die dag open is gegaan. Ze morgen het maar 1 maand gebruiken en ze gaan het niet gebruiken.    
 
Ik zou vragen of ze haar regelmatig kunnen verschonen zodat ze minder uitslag krijgt. Tevens kan het komen door eventuel merk verschil die jij zelf thuis gebruikt . Of borstvoeding.    Misschien is ze toch gevoelig voor nutrilon.
 
Ik werk op een kinderdagverblijf en wij schrijven ook de datum dat de voeding open gaat op het pak en na een maand gooien we deze weg. Langer mag het niet bewaard worden. 
Of de luieruitslag daarvan komt.. geen idee. Mijn ervaring is dat sommige kindjes gewoon heel snel last hebben van luieruitslag. Anderen hebben het nooit. Het ene kind is er veel gevoeliger voor dan de ander. Ik zou echt niet weten of dat door oude voeding komt, heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord 
 
Ik werk ook op de opvang en sterker bog je bent verplicht de naam te schrijven op alle verpakkingen. Zeker voor als er controle komt.
Maar goed vraag even welke luiers ze gebruiken en welke billendoekjes... wij hadden soms ouders die hun eigen billendoekjes meenameb om dat het kindje een gevoelige huid heeft.
Je moet ook vooral een goed gevoel hebben bij de leidsters... zij zorgen tenslotte voor je kindje...
 
Okay bedankt dames! Stelt me enigszins gerust. Zie een beetje tegen het gesprek op omdat ik geen zeikerd wil zijn. Op de opvang krijgt ze dezelfde voeding als thuis en we gebruiken hetzelfde merk luiers en doekjes. 
 
 
Ze poept echt non stop voor bijna 2 weken en daarom denk ik dat ze last heeft van haar darmen. Geen idee ik merk het zo wel ??‍♀️
 
Terug
Bovenaan