M'n zoontje van 2 is getopt met z'n slaapje :-(

Hallo meiden!

HELP!!
Een drama! Ik dacht als ons zoontje 2 is kunnen we wel aan een 2e beginnen :) vast goed te combineren helemaal met zijn heerlijke middagslaapje!! Maar het is nu al gebeurd!! Of zou het een fase zijn??
Vanmiddag heeft hij een dvd gekeken en ik heb op de bank gelegen Aaaaah, zo wil ik het eigenlijk helemaal niet maar ik heb even een ligmoment nodig ofzo,....

Hebben jullie ervaringen en tips??
lfs
Natas

Hoi hoi,

Heel herkenbaar haha die van mij was ook 2 toen hij bedacht dat hij "groot" was. Maar wel in het begin dat hij dan om de dag of elke 3de dag toch weer ging slapen omdat hij dan gewoon te moe was. Hihi en dan geniet je er volop van!
Valt die kleine van jou dan niet om rond een uurtje of 5? Dat vond ik nog wel het lastige om ze dan wakker te houden tot het bedtijd is...ahhh en ze kunnen zich zelf dan zo in de weg zitten...haha tis wat hé dat groot worden!
Gewoon die dvd aanzetten en lekker uurtje gaan banken ;)

Die van mij is pas 14 maanden, maar een vriendin van me heeft er 1 die ook een "ik wil geen dutje doen" fase heeft gehad. Heeft bij hem een maandje geduurt, daarna is de dut er gewoon weer ingeslopen hoor. hij is nu 2,5 en doet nog een middagdutje! Hoop voor jou dat je kleine ook senl weer aan een dutje gaat doen. Je hebt je rust zelf ook hard nodig nu je zwanger bent!

Liefs Jen

Hoi Natas,

Toen dat mannetje van mij net twee was had ik ook het idee dat het bijna gedaan was met het dutje. SOms mocht hij ook opblijven en dat ging best aardig. Maar meestal probeerde ik het wel smiddags. Maar als hij dan geslapen had dan kreeg ik hem savonds niet meer in bed. Vaak was het pas 10 uur voordat hij sliep. Dus dacht ik dat we hem maar beter af en toe op konden houden. Maar aangezien dit een paar weken voor onze vakantie was, en ik het op vakantie wel makkelijk vind als hij smiddags goed slaapt zodat hij savonds lekker mee kan hebben we het even zo aangehouen thuis. Eenmaal terug van vakantie had hij zijn dutje smiddags weer erg nodig en ging hij savonds ook weer goed slapen. Het was ds maar een fase. Ik blij want ondertussen was ik zwanger van de tweede en kon smiddags dat dutje wel goed gebruiken.

Dus wie weet is het een fase, maar aan de andere kant ken ik genoeg kinderen die er op die leeftijd de brui aan geven.

Je kunt nog wel altijd een rustmoment inbouwen. Gewoon verplichten een (half)uurtje in bed te spelen, met een boekje of iets anders. Even rust voor het kind en voor jezelf. Dat hoor ik ook nog wel eens een tijdje goed gaan.

En zo niet, lang leve de dvd-speler!

groetjes,
kim

Terug
Bovenaan