mobiel boven bedje?

Wie van jullie heeft een mobiel hangen boven
baby's bedje?
Ik heb alleen een mobiel boven de box, daar kijkt Roy altijd
heel geinteresseerd naar (is 14 weken oud) maar nu gebruiken
mijn schoonouders bij het oppassen ook een mobiel boven het
bedje. Ik was bang dat Roy daardoor te druk zou worden (het geluid etc) en
niet in slaap zou komen, maar dat ging best prima daar.
Hij heeft er nog maar 1 dag geslapen met mobiel hoor, dus kan
toeval zijn, maar vandaar dat ik even jullie ervaringen wil polsen.
Of worden ze er juist misschien rustig van doordat ze ernaar kijken en er juist moe van worden??

Hoi,

Ik zou een mobiel alleen incidenteel gebruiken als Roy een keertje niet in wil slapen. Ik denk dat het belangrijk is dat een baby in zijn eigen bedje in slaap moeten kunnen vallen zonder hulpmiddelen. Dat doen wij tenslotte ook.

Groetjes mama van Teun.

Volgens de 'opvoedingsdeskundigen' mag je geen speeltjes in en om het bed. Het bed is om in te slapen en niet om te spelen. Ik denk zelf dat je kleine inderdaad ook veel te druk wordt. Het is bedtijd en met een mobiel boven je hoofd kun je, volgens mij, niet rustig in slaap vallen.

Je zou een speeldoosje boven het bedje kunnen hangen, als het puur om een rustig muziekje gaat. Maar als je baby dat tot nu toe niet gewend is, zou ik het ook niet gaan invoeren.

Groetjes, Marisa

Wij hebben het wel een poosje gedaan. Ze huilde vaak in bed, nu lag ze rustig naar het mobieltje te kijken en viel daarna rustig in slaap. Sarah is nu 5 maanden en we hebben hem nu weggehaald... Ik denk dat het voor ieder kindje verschillend is.

Groetjes liset

Hallo,

Wij hangen ook alleen de mobiel boven zijn bedje, als hij niet wilt gaan slapen.
Een kindje heeft idd rust nodig in zijn bedje, dus het moet niet te druk worden.
We doen de mobiel wel regelmatig in de box, vind hij ook leuk

Groetjes Debby.

Ik had er wel een mobile hangen (zonder muziek), van die kleurige visjes.
Vera keek er graag naar, maar ik merkte dat ze af en toe wel druk werd en wild met haar armen richting mobile aan het graaien was en daar gefrustreerd van raakte.
Dus ik heb het weer weggehaald en heb het idee dat het beter gaat.

Hoi Happy,

Wij hebben sinds een week  een muziek mobiel van Fisher Price boven Puck d'r bedje hangen en het bevalt erg goed!

Als Puck 's ochtends de eerste voeding gehad heeft, leg ik haar terug in bedje en zet het mobiel aan (met kikker/krekelgeluid en vlinders schijnen op het plafond). Binnen 10 minuten is ze vertrokken. Werkt 's avonds rond bedtijd ook erg goed!!

Kortom; ik vind het geweldig.

Groetjes,
Debby (mv Puck 8-6-07)

Hoi Happy,

waarom hang je geen mobiele zonder geluidjes boven het bedje van Roy? Je kan er bijvoorbeeld een in elkaar knutselen van foto?s enzo. Of met andere vrolijk gekleurde plaatjes.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan