mocht toch niet zo zijn

Hallo Dames,

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest om te kijken of ik uberhaupt nog zwanger was. Ik had 16-12 positieve test en 21 en 22-11 nog eens getest en ook positief. Omdat ik sinds de pil niet meer ongesteld ben geweest was het erg moeilijk te zeggen hoever ik was ze dachten 5,5 weken. Die zaterdag 26-11 kreeg ik een bloeding met kramp, zonder stolsels. Heb gebloed tot woensdag. We dachten meteen dat het mis was. Al met al 2 weken in onzekerheid gezeten, wel het gevoel gehad dat ik nog zwanger was. Vandaag bleek het toch niet meer zo te zijn. Er was niks te zien inwendig. Op zo'n moment ga je erg twijfelen, maar we zijn echt wel zwanger geweest, maar erg kort ws 4 weken en die bloeding was dus een miskraam. Moet ik dit nu ook zien als een ongesteldheid, of moet dat weer opnieuw komen. Wie kan me dat vertellen. Wat zijn je kansen om opnieuw zwanger te raken en hoe snel kan dat gaan. Ik weet dat het pp verschillend is maar wil het toch graag van jullie horen.

Groetjes Mayke

Hi Mayke,

Misschien stelt het je inderdaade gerust dat niet iedere miskraam met stolsels gaat. Ik heb 2 miskramen gehad waarvan ook eentje met 5 weken en daarbij had ik geen stolsels. Bij mijn miskraam van 9,5 had ik juist enorm veel stolsels.

Het is inderdaad heel verschillend hoe snel je weer zwanger wordt. Ik werd voor het eerst zwanger na 8 maanden. Na deze miskraam duurde het 9 maanden.
Ik heb nu in november de laatste miskraam gehad en ben nu weer zwanger. Ik had niet verwacht dat het zo snel was en ik kan je wel vertellen dat het niet echt genieten is zo kort op elkaar. De onzekerheid is zo sterk. Ik mag volgende week naar het ziekenhuis voor een echo en ik hoop dat ik dan iets geruster zal zijn.

Zo zie je maar dat er echt geen peil op te trekken is. Je moet vooral je gevoel volgen en pas weer beginnen als je daar zelf aan toe bent.

Groetjes en veel strekte

Corina

Terug
Bovenaan