moe door borstvoeding??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik geef mijn zoontje van 18 weken gelukkig nog steeds borstvoeding.
Voor de bevalling wat uiteindelijk na 9 cm in een keizersnede overging was ik al enorm moe. Heb de laatste dagen in t ziekenhuis gelegen met slaapmedicatie.

Nu ben ik nog steeds zo ontzettend moe en Thijn komt soms maar 1 keer snachts en soms ook niet, dus zo 'zwaar'heb ik het niet denk.
Alleen echt die vermoeidheid is echt heel erg aanwezig.
Kan janken om een scheet puur door vermoeidheid. Ben sinds 4 weken weer aan t werk maar kan t nauwelijks volhouden. (3 dgn)

Nu zeggen mensen om me heen dat t door de borstvoeding komt en dat ik maar moet stoppen. Is dat zo? En hoeveel van jullie zijn ook zo moe? en wat doe je ertegen?

Heb al bloed laten prikken, kwam niks uit. ik eet gezond, drink genoeg water en qua beweging elke dag een uurtje wandelen.

Heb geen advies, maar je kan idd moe worden door de BV, hier nog iemand! Je geeft al t goede aan je kind he. Die pit die ik had is er niet zo erg meer.
Ik werk ook weer 3 dagen maar 's avonds ben ik gebroken. Ik ga rond half 9 richting mijn bedje... en die uk hier slaapt nog niet door, en de laatste tijd komt ze zelfs om de 2u en sinds t weekend wil ze na 4 uur ook niet meer slapen :( Ik denk dat t een sprongetje is... ) het breekt  me aardig op, maar toch wil ik liever niet stoppen omdat ze uit de fles niet altijd lekker drinkt, en dat is 's nachts helemaal zo'n gedoe. Als ze meer slaapt 's nachts stap ik misschien wel langaam over... krijg ik ook weer wat meer energie!

Succes!

Hoi dames,

vervelend he die borstvoedingsvermoeidheid. Stijn komt nog zo'n twee tot drie keer per nacht. (morgen is hij trouwens vijf maanden) Gelukkig kan hij vaak met een speen weer verder slapen en hoeft hij nog maar één nachtvoeding. Ik kan er gelukkig erg goed tegen. Gebruiken jullie nog vitaminepreparaten? Ik gebruik nog steeds de multivitaminepreparaten die ik tijdens mijn zwangerschap ook heb geslikt. Dat geeft net wat meer energie. Verder eet ik meer dan ik normaal doe. En als ik echt een duffe dag heb neem ik een extra kop koffie en dan kom ik de dag wel door.

Ik heb trouwens het idee dat anderen heel makkelijk roepen dat je dan maar moet stoppen met de borstvoeding, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dat helemaal niet wilt. Doe gewoon wat je goed dunkt.

Groetjes van Marloes

hoi,
heb op het voorjaarsforum ook al gereageerd, maar lees nu nog wat achtergrond-info hier. Het is ook pittig hoor, 3 dagen erbij werken en volledige BV geven. Kun je met je werkgever/ arbo-arts van t werk  overleggen of je misschien met halve dagen kan starten komende tijd? Het ligt natuurlijk veel aan de BV, maar je uitgangspositie was al niet top, die moeheid kun je nu niet meer bijslapen. Als je bijv halve dagen werkt, kun je toch middagslaapje doen. (in onze CAO is er een deel over zwanger/bv en daarin staat dat we kwart van de werktijd mogen besteden aan extra rust, deze tijd geldt als werktijd)
Hopelijk trekt het snel bij!!
Mira, voorjaarsforum

Bedankt voor de snelle reacties. Ik slik nog steeds van vsm de zwangerschaps/borstvoedings suplementen.

Ik zal het van de week eens op mijn werk aankaarten.

Hoi,

vervelend die moeheid maar als je die vermoeidheid ook al voor de bevalling had denk ik niet dat hte met de bv te maken heeft. Ik geef nu 5 maanden bv en heb mijn andere 2 kids ook lang bv gegegeven maar heb nooit vermoediheid ervaren specifiek door de bv.
Het ligt meer aan het moeilijk kunnen slapen, evt 's nachts wakker worden je lijf die heel wat heeft meegemaakt door de zwangerschap en bevalling. Ik zou hierdoor niet stoppen met de bv want een fles moet je ook midden in de nacht gaan klaarmaken etc.
Het voordeel met de fles is natuurlijk wel dat iemand anders die kan geven maar misschien kan je wat afgekolfde melk door iemand anders laten geven en zelf proberen even lakker te slapen/uitrusten.

Heel veel sterkte in ieder geval

groetjes chimene

Terug
Bovenaan