Moe en beu!

Herkennen jullie dat? Dat je dagen hebt dat je zo moe bent dat je alles beu bent? Dan denk ik: waarom wilde ik ook alweer een tweede kindje?? Ik vind dit zo intensief. Ik kan niet wachten tot ie van 7 tot 7 gaat slapen.

Ik merk dat ik me soms zo alert voel. Vooral 's nachts. Ik hoor elk kikje en lig na de voeding eerst nog te luisteren of ie echt wel lekker gaat slapen. (hij kan soms ineens na een halfuur toch gaan huilen en moet ik er heen voor de speen!)

Daarnaast heb ik een hele zware griep gehad afgelopen week toen Sven in het ziekenhuis lag. Ik kon daar dus niet aan toegeven. Toen hij weer thuis kwam was ik daar gespannen van... gaat het echt wel goed met m?
Sven heeft de afgelopen nacht ineens (na 4 nachten wel) niet doorgeslapen en dat kan je dan zo tegenvallen.... hij begint 45 minuten voordat ie huilt al geluiden te maken (hoor ik allemaal) voor de rest doet ie het echt prima. Overdag huilt ie niet veel en slaapt ook best. Ook de onrust in de avonden is zo goed als over... toch ben ik zo moe. Ik slaap alles in stukjes en slaap ook erg licht.

En dan overdag een heftig puberende peuter om je heen die me ook van alle kanten uitprobeerd. gelukkig slaapt zij 's nachts wel erg goed en vaak tot half 9... gelukkig!

Kon ik maar weer eens nachten maken van minstens 7 uur... dat lukt me nu niet. En lekker doorslapen...

Vandaag heb ik zo'n klotedag... huil alles aan elkaar... ik weet wel: het komt wel weer goed, maar ik vind het zo heftig allemaal. Jullie dan??

xx

Hey Bloempje,

Dat herkennen wij maar al te goed.
Lizzy is nu 8 weken is nu net 2 dagen uit het ziekenhuis en ze is vanaf geboorte huilerig.
Gelukkig gaat dat nu steeds beter.
En ook wij hebben een een peuter puber van 2 jaar die ons behoorlijk uit probeerd.
Houden die van jou elkaar niet wakker als de 1 huilt ?
Als Lizzy huilt hoort Silvy dat meteen en dan heb je 2 huilende kinderen s'avonds..dat is wel even zoeken om daar een weg in te vinden.
Maar het komt goed al is het soms best zwaar,

hey,

ik herken het ook, verschrikkelijk.. maar probeer dan ook in mn achterhoofd te houden dat morgen weer een nieuwe dag is.. en zo probeer ik ook elke dag in te gaan (lukt niet altijd)
maar idd.. sommige dagen jank ik ook alles bij elkaar en moet iedereen het ontgelden (keb een zoontje van 15 maanden en mn kleine meisje is nu 2 maanden)

succes ermee! en misschien de kinders een dagje opa en oma brengen? dat je wat voor jezelf kan doen?

Opluchting.... jullie hebben dit dus ook! Vannacht heeft ie gelukkig 5 uur gehaald... en mijn man zou voeden.... lig ik ook gewoon weer wakker natuurlijk... ik ben zo opgefokt af en toe. Gelukkig voel ik me vandaag weer wat beter, maar de tranen zitten hoog. Ik voel me gewoon onrustig omdat ik 's nachts ook nog niet echt weet waar ik aan toe ben. Slaapt ie vannacht wel of niet door, waardoor ik teveel ga liggen op geluiden want ik wil zo graag dat ie doorslaapt. Ipv dat ik de uren pak die ik pakken kan, lig ik juist meer wakker omdat ik rust wil (dom hè?)

Gelukkig slaapt Loïs wel als Sven huilt. Maar gelukkig huilt Sven in de avonduren bijna niet meer. We hebben hem soms wel eens boven op zolder in de kinderwagenbak gelegd toen ie veel huilde (gingen we elke 15 minuten kijken en troosten)... dan kon ie iig Loïs niet storen. Anders moesten we de hele avond met m zitten... ook niet te doen.

Het heeft ook heel veel met acceptatie te maken. Het is even niet anders.... het komt wel weer goed!! Er komen binnenkort weer tijden met meer rust en slaap. Alleen op dagen zoals gisteren kan ik dat echt niet meer zien, dan zou ik graag even geen moeder willen zijn en eens even een week de nachten door slapen... maar je moet gewoon door... dan voelt het als een enorme last... en daar voel ik me dan weer schuldig over want je houdt ook ontzettend veel van ze...

zucht.... wat zijn die eerste maanden toch zwaar...

hallo,
ik ben een maart 2011 mama en heb dit ook gehad.
uiteindelijk heeft oma ons dochtertje maar een dagje mee genomen zodat wij even konden ontspannen
we zijn toen 's ochtens lekker terug naar bed gegaan. 's middags heerlijk met zijn 2en gaan zwemmen en 's avonds nog even om 19.15 naar de bios en daarna bracht oma haar weer lekker thuis

Terug
Bovenaan