Moe en misselijk

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

op dit moment ben ik 8 weken zwanger van mijn 3e kindje. Ik heb al twee prachtige dochters (3,5 jaar en 1,3 jaar). Ik heb alleen weer last van extreme misselijkheid en voel me ontzettend moe. Ik kom amper uit mijn bed en wil eigenlijk alleen maar slapen. Tegelijkertijd hou ik niets binnen. Wie heeft er tips om me uit dit dal te halen?
En oh ja, vanaf wanneer kun je een uitwendige echo krijgen?

Groet,
een verdrietige mamma

lieve verdrietige mama,

allereerst kun je een uitwendige echo krijgen met 12 weken.
en bedenk dat die vermoeidheid en misselijkheid tijdelijk is.
ik had de eerste 12 weken ook bijna geen energie en wilde me ook omdraaien om de hele dag te slapen.
ik raad je aan om lekker zoveel mogelijk rust te nemen, voor zover het mogelijk is. en misschien is het een idee dat en opa of oma of partner op de kids past, dat jij wat bij kan slapen of gewoon ergens heen kan gaan met vriendinnen. bios in niet zo belasten toch?
neem lekker de tijd om jezelf eens te verwennen, lekker in bad of onder de douche.
met allerlei lekkere maskertjes enzo.
een lekkere massage kan ook wonderen doen. heerlijk om zo in slaap te vallen.
en vsm heeft een nieuwe lijn voor zwangeren opgezet met ook dingen tegen vermoeidheid en misselijkheid.
ook kan cola en pepermunt werken bij misselijk, eet niet te veel in 1 keer maar kleine beetjes over de dag verspreid.
misschien ook een tip om te kijken hoe het staat met je ijzer gehalte, misschien is die erg laag, zwangeren hebben daar meer kans op omdat de kleine veel ijzer van de moeder neemt.
en jij kent jezelf het beste, dus als je rust nodig hebt dan moet je ook luisteren naar je lichaam, wat iedereen ook tegen je zegt.
sterkte,

groetjes Miranda morgen 39 weken

Hoi!

Ik las net je verhaal en ik weet niet in hoeverre je nog normaal kunt functioneren, maar er bestaan zetpillen emefasene die je op recept kunt krijgen. Ben toevallig zelf net terug uit het ziekenhuis waar ik vanwege extreem overgeven heb gelegen en ik krijg die zetpillen ook. ik zou gewoon de dokter eens bellen. Je voelt je er niet gelijk beter door en zelf kan ik nu ook niet veel anders dan op de bank of in bed liggen, maar ik hoef niet meer zo veel over te geven en het is nu weer dragelijk geworden. Het advies wat ik heb gekregen is heel veel drinken (zodat je niet uitdroogt) en elk uur iets kleins eten waar je trek in hebt.
Ik heb een uitwendige echo gekregen in het ziekenhuis en daaruit bleek dat ik toen 8 weken en 2 dagen was. Kan dus eerder dan 12 weken, maar als ze het niet goed kunnen zien dan doen ze toch een inwendige echo. In ieder geval heel veel sterkte aankomende tijd!

Liefs Maaike

Hoi hoi,

nou, dat is niet zo mooi voor je, dat je je zo beroerd voelt.
Ik weet niet of er echt wat aan te   doen is want medicijnen zijn niet aan te raden. Maar waarschijnlijk gaat het vanzelf wel weer over. Wel veel drinken en proberen kleine beetjes te eten (beschuit of zo). Ze zeggen ook altijd dat het goed is om al iets kleins te eten voordat je op gaat staan.
Onderzoek heeft wel aangetoond dat vrouwen die in het begin heel misselijk zijn, minder kans hebben op een miskraam dus hou dat maar in gedachten als je het even niet ziet zitten!

Ik heb zelfs een uitwendige echo gehad toen ik 4 weken zwanger was! Was alleen niet zo fijn want ze duwde wel heel hard op mijn buik om iets te kunnen zien! Daarna heb ik in het ziekenhuis wel elke keer een inwendige echo gehad en daar kon je alles veel beter op zien omdat ze dan veel dichter bij het vruchtje kunnen komen.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan