moe en werken

hallo,

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en het wordt steeds moeilijker om fit op me werk te verschijnen.
Ik werk 40 uur op kantoor en ik vind het gewoon zwaar worden
Ik ben zo moe en veel last van me rug.
Nou is mijn vraag zijn er onder jullie ook meiden die minder zijn gaan werken en hoe moet je dat regelen want ik wil niet heel de week thuis zitten maar 1 dag minder werken zo denk ik al veel schelen.

groetjes
 
Hoi,

Ik was op een gegeven moment ook zo moe en heb mij rond 26 weken een week volledig ziek gemeld, daarna heb ik in overleg halve dagen gewerkt (dus halve dagen ziek) tot aan het zwangerschapsverlof. Als je ziek bent ivm met zwangerschapsverlof wordt je verplicht om 6 weken van te voren te nemen (je mag dus geen 4 weken van te voren).

Ik denk dat het niet anders te regelen is dan ziekmelden. Tenzij je onbetaald verlof ofzo wilt opnemen, maar daar moet je werkgever dan ook maar mee akkoord gaan.

groetjes en sterkte,

jane36+3
 
Ik had ook zo'n last van m'n rug en kreeg van de fysio de tip om minder uren te maken. (6 uur werken, 2 ziek melden) Je maakt namelijk al snel te lange dagen. Bij ons gaat het allemaal via de bedrijfsarts, die bij ons in het gebouw zit. Ik weet niet hoe het bij andere bedrijven zit. Overleg het anders gewoon met je baas
suc6
Jill 35+3
 
Volgens mij is het het verstandigst om eerst even met je baas/leidinggevende te overleggen.
Soms hoeven niet de uren aangepast te worden, maar alleen de werkzaamheden. Bovendien zal hij/zij zich misschien gepasseerd voelen als je eerst naar de bedrijfsarts gaat.
Mijn leidinggevende was destijds heel begrijpend, en ik kon gewoon per dag kijken wat wel/niet ging en als ik eerder naar huis wilde was dat altijd te regelen. Heel flexibel dus, en ik hoefde daardoor ook niet in de ziektewet (maar dat was wel in de laatste paar weken voor mijn verlof, dus dat is toch een beetje een andere situatie).

Zorg ervoor dat je vantevoren weet wat je ongeveer wilt, als je met een concreet plan komt (wat betreft uren en wat je in die uren wel/niet doet) dan is dat voor beide partijen een stuk makkelijker.

Als je inderdaad minder uren werkt dan ga je volgens mij voor de uren dat je niet werkt in de ziektewet. Dat is volgens mij voor je werkgever ook beter, ivm verzekeringen. Dan zul je je ook wel bij de bedrijfsarts moeten melden, maar als er al goede afspraken zijn zal dat waarschijnlijk meer een formaliteit zijn.

Sterkte,

N.
40+4
 
Hoi

Je kunt hierover een gesprek aanvragen met je arboarts.
Er bestaat een potje waaruit, jouw loon betaald word als je minder werkt door zwangerschap, mits hij het er mee eens is.

succes,Jeanette
 
Ik raad je hetzelfde als jeanette aan. Ik werk 6 uur per dag. Dus 2 uur in de ziektewet. Ik ben nu 33 weken en ik vond zelfs die 6 uur de laatste weken erg zwaar.
Als je door loopt zul je waarschijnlijk straks volledig ziek zijn voor een periode. Ik kreeg namelijk hele harde buiken en zag de hele tijd sterretjes.
 
Ik zou inderdaad als ik jou was een gesprek aanvragen met de arbo-arts of jouw afdeling personeelszaken. Zo is dat bij mij ook gegaan, ik ben in het begin ook erg ziek geweest (misselijk de hele dag, overgeven meerdere keren per dag, hevige bloedarmoede etc.). Daardoor ben ik 4 weken in de ziektewet geweest, toen ik mij iets beter voelde heb ik dat aangegeven bij personeelszaken en zij adviseerden een gesprek met de arbo-arts omdat ik nog niet voldoende fit was en ben om volledig te werken. Ik werk nu dan ook nog steeds halve dagen en doordat ik een zwangerschapsverklaring hedb ingeleverd kan de werkgever daarvoor inderdaad geld voor vragen via 1 of andere regeling.

Ik denk gewoon dat het erg belangrijk is om tijdens een zwangerschap goed te luisteren naar jouw lichaam, en daar je leven ook naar aanpassen.
Veel succes en sterkte ermee!!
 
Terug
Bovenaan