Moe... Heel erg moe, maar er moet ook gewerkt worden..

Hallo Dames,

Hoe doen jullie dat? Ik ben nu 10 weken en 5 dagen zwanger, nauwelijk misselijk maar moe; heel erg moe..
Normaliter ben ik een energieke vrouw die als ZZp-er rustig 60 uur per week met veel plezier als theatermaker werkt. Ik heb doorgaans voldoende aan 6/7 uur slaap per nacht maar nu; 1 dag werken betekend voor de rest vroeg naar bed (21;00uur) en de volgende dag echt rust houden, en veel slapen. Ik sta op en moet eigenlijk na het ontbijt alweer rusten. Bizar zo ken ik mezelf absoluut niet! Maar gelukkig ben ik op dit moment niet zo druk en kan ik me met veel liefde voor het "grote groeiende wonder" overgeven aan deze vermoeidheid. Maar hoe doen jullie dat als je wel een hele dag moet werken?dagen achter elkaar, of zoals bij mij in de avonduren? Zijn er tips? Ik slik extra (zwangerschaps)vitaminen, daar iemand zei dat dat zou kunnen helpen..

Groet Mevanne

ik kan je geruststellen, waarschijnlijk ben je er bijna vanaf!
ik herken het helemaal! bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook heel erg! Ik sliep elke middag zo'n 2,5 uur (gelukkig had ik toen weinig invalwerk en dus veel vrij) en dan lag ik er 's avonds ook om 20.30/21.00 al weer in! dan sliep ik zo door tot 7.30. Ik herkende mezelf niet! echt zo raar!
Maar toen de 12 weken voorbij waren voelde ik me in een keer weer helemaal de oude! ook heel vreemd hoor!
behalve slapen wanneer je kunt heb ik geen andere goede tips voor je helaas.. geef je er gewoon zoveel mogelijk aan over! je lijf is wel een nieuw mensje aan het maken, niet zo raar toch dat je daar moe van wordt?
even volhouden nog! succes en truste ;)

ik ben nu bijna 13 weken en ben ook nog steeds heel moe snachts slaap ik heel slecht en overdag heb ik er geen tijd voor met het gevolg dat ik rond 19.00 savonds heel misselijk ben en graag ga liggen en toe geef anders kom ik er niet
het is heel vermoeiend hoor nieuw leven te maken hihihi
maar goed voor een goed doel dus

Het wordt echt minder!
Ik ben nu ruim 13 weken zwanger en minder moe dan eerst.
Geeft er gewoon aan toe zodra het kan. Ik deed buiten mijn werk bijna niets, alleen maar slapen.
Op mijn werk heb ik het al heel vroeg verteld. Ze wisten toch dat we bezig waren. En daardoor kon ik soms gewoon moe zijn.
Nu slaap ik nog steeds erg veel, maar voel me verder iets minder uitgeput.

Fijn zo'n forum, gewoon om gelijk gestemde te ontmoeten! Dank voor jullie reacties. Ik weet dat vermoeidheid er allemaal bij hoort maar het blijft bizar hoe snel je Lichamelijk veranderd.
Stiekem hoop ik dat over 2/3 weken er weer meer energie is! Al geef ik natuurlijk alle energie die de kleine nodig heeft om te groeien met veel liefde af!

Ik ben nu 14w+2d en als ik thuis kom na mijn werk ben ik zo moe dat ik op de bank ga liggen, eten wordt er naar mij toegebracht en daarna naar bed. Geen energie meer om iets anders te doen.

Ik hoop dat het gaat veranderen en ik zet gewoon door, want die laatste paar maanden geld hebben we hard nodig!

@ Belletain sterkte! Ik begrijp heel goed wat je bedoeld!
Ik ben zelfstandige dus als ik niet werk komt er ook niets meer binnen..maar laat je een beetje verwennen door je lief. We werken op dit moment tenslotte dag en nacht door aan de bouw van een nieuw mensje. ook belangrijk!

Terug
Bovenaan