moe, maar korte slaapjes

ha...

Ons ventje is heel snel moe. Hij is nu ruim 2 maanden. WE hebben het volgende ritme. slapen, wakker= fles, knuffelen, spelen in box, slapen enz. Maar ons ventje is in de box al weer heel snel moe. Het lukt hem net om 45 minuten beneden te zijn (inclusief de fles) en daarna leg ik hem alweer op bed waar hij binnen 5 minuten slaapt. Maar dan komt het. Hij wordt daarna om de 30 minuten wakker. Ik heb hem ingebakend. Hij moppert even en slaapt vaak dan weer verder. Maar hoe verder we op de dag komen, hoe langer hij moppert en na de fles van 3 uur is helemaal lastig. Hij slaapt dan dus weer 45 minuten, maar wil daarna dus absoluut niet meer slapen.   Na de fles van 6/7 uur slaapt hij meestal ook nog 30 minuten en daarna is het echt tobben. Dan heeft hij zijn huiluurtjes en wil echt niks......., maar daar hebben we weer andere topics over.
Hebben jullie tips voor mij? Wat doen jullie als jullie kindje eerder wakker is?

groetjes.

hoi,

ons mannetje heeft ook van die momenten dat hij alleen hazenslaapjes doet.
ik probeer verschillende dingen, eigenlijk afhankelijk van zijn gedrag
wakker worden ff huilen en daarna spelen, dan laat ik hem liggen en valt hij meestal wel weer in slaap, soms heeft hij hier weer even huilen voor nodig, soms gaat hij super hard huilen.
als hij wakker wordt en huilt nog zo jengelig moe, laat ik hem gewoon liggen, meestal slaapt hij wel weer binnen 10 minuten.
als hij wakker wordt en echt huilt en niet meer gaat slapen, haal ik hem uit bed, laat hem spelen en weer even echt moe worden en dan terug naar bed.

hier is het dus iedere keer wat anders, maar op deze manier werkt het wel voor ons.

succes.

gr floor

lotte slaapt eigenlijk tot de fles van een uur of 3 steeds erg goed. Lotte is ook inclusief fles trouwens een uurtje wakker hoor volgens mij is dat normaal rond deze leeftijd. Lotte is ook 2 maanden.
Vanaf 3 uur gaat het slapen moeizamer. Dan slaapt ze nog een keer een uurtje en dan zit er dus 2 uur tussen de voeding. Deze voeding drinkt ze dan ook in 2 keer. Eerst drinkt ze 100 cc en dan ligt ze in de box dan proberen wij te eten. En meestal als 1 van ons klaar is krijgt ze de andere 100cc. Dat drinkt ze dan ook meestal op. Dan probeer ik haar in bed te leggen. Soms gaat dit goed maar soms ook niet en dan ihouden we haar gewoon maar bij ons, knuffelen wat, slaapt wat bij ons en zo lopen we maar wat rond. De 1 houdt zich dan met Lotte bezig en de ander met onze peuter van 3.
Als Tessa (onze peuter dus) naar bed gaat probeer ik het vaak nog een keer en laat ik haar gewoon even huilen totdat het te erg wordt dan haal ik haar er gewoon maar bij en als Tessa dan in bed ligt krijgt ze haar laatste fles die ze dan meestal maar voor de helft opdrinkt. Ik denk dat het er gewoon even bij hoort. Kan me herinneren dat Tessa dat ook had en op een gegeven moment gaat ook dit goed.

Ja ik ben al heel blij dat ze verder overdag goed slaapt want dat is echt anders geweest hier. Lotte sliep bijna niet overdag. Ze sliep 1 x overdag goed (sliep dan wel gelijk3/4 uur) maar toch verder sliep ze dus niet, de nacht dan wel. Nu slaapt ze overdag goed en heeft een best goed ritme. Ja de avond is dan wat rommelig maar dat zijn een paar uurtjes en dat is te overzien.

Terug
Bovenaan