moe, moe, moe en nog eens moe!

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik heb twee weken geleden helaas een miskraam gehad (na 8.5 zwangerschap van een tweeling). Maar nu blijf ik me zo ontzettend moe voelen. Ik voel me aan het eind van de ochtend elke dag alweer uitgeteld. En kom met hangen en wurgen de rest van de dag door.
Herkent iemand dit? En weten jullie of het lang kan duren?
Op zich is de hoeveelheid bloedverlies wel meegevallen, al was het wel flink meer dan bij een normale menstruatie. Ik ben al begonnen met een natuurlijk ijzerhoudend drankje, maar ook dit wilt nog niet echt werken.
Ik heb heel sterk het gevoel dat ik eerst lichamelijk weer op orde moet komen voor ik aan het echte verwerken toe kan komen. Heeft iemand nog tips?

groetjes Mama van Nienke

He meid,

Wat ontzettend naar voor jullie!
Ook ik heb vorig jaar een miskraam gehad van een tweeling, ben 24 oktober gecurreteerd dus echt bijna een jaar geleden.............
Ook ik herstelde maar langzaam, ook door de narcose natuurlijk, maar ik weet nog dat ik lange tijd nog heel vermoeid ben geweest. Ik ben toen meteen weer begonnen met de zwanger-worden pillen van Etos (die had ik nog, was al over op zwanger-zijn-pillen), omdat we ook weer meteen doorgingen om zwanger te worden.....daar zitten meerdere vitamines in, naast de benodigde foliumzuur.
Mijn tip: geef je over aan je vermoeidheid, je lijf moet ook ontzwangeren.......
Drink veel, kruidenthee of water en eet gezond. Ook al staat je hoofd er niet naar.......
Maar bovenalles, geef toe aan je vermoeidheid, die is er niet voor niets. Je lijf is heel hard bezig geweest voor je twee kindjes, en heeft nu ook even de tijd nodig om te herstellen.........

Heel veel succes en sterkte, en ik hoop dat het snel weer raak mag zijn.........net als bij ons vorig jaar............inmiddels ben ik begin september bevallen van een mooi meisje, dus het kan wel.........de tweede maand na de miskraam......

Dikke kus en nogmaals heel veel sterkte,

Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008.

Hallo mama van Nienke,
Allereerst sterkte gewenst met het verlies van je tweeling.

Ik heb in juni dit jaar een miskraam gehad en ook ik heb me nog lange tijd moe gevoeld. De 1e week na de miskraam ben ik thuis gebleven, daarna heb ik 2 weken halve dagen gewerkt en daarna weer fulltime. Maar oh, wat viel het me zwaar!
Het is ook een combinatie van het emotionele met het lichamelijke, dit moet je niet onderschatten!

Mij werd geadviseerd om mijn ijzergehalte te laten onderzoeken. Dit was idd wat aan de lage kant. Ik heb toen 10 weken staalpillen geslikt naast de Trekpleister multivitame voor zwangeren en de Roosvicee Ferro. Inmiddels ben ik er gelukkig weer bovenop voor wat betreft de moeheid. Ben weer lekker aan het sporten en heb weer energie voor 10!

Helaas is het ons nog niet weer gelukt om zwanger te worden. Daar was ik al behoorlijk snel weer mee bezig, maar helaas, het heeft nog niet zo mogen zijn.
We zitten 'alweer' in ronde 5 en de 1e ongi dag is bij mij vaak reden tot een behoorlijke dip!

Geef toe aan je vermoeidheid en je verdriet en schaam je er niet voor! Hoe klein ook, je hebt wel je kindjes verloren!
Het heeft zijn tijd nodig, en je zult zien, langzaam aan gaat het steeds beter!
Weet ook dat je niet alleen bent, er zijn een heleboel meiden die hetzelfde hebben meegemaakt. Het heeft mij veel geholpen om hier te schrijven, nog steeds trouwens. Alhoewel de gezelligheid nu de boventoon voert!

Sterkte met alles!
Groetjes Laura

Hoi,
Allereerst: verdrietig dat je dit mee moet maken.

Het moe zijn is een normaal verschijnsel. Zowel lichamelijk als geestelijk krijg je nog al wat voor de kiezen. Het is helemaal niet vreemd. Ik heb 12-9 een curattage gehad na een MA en pas sinds een paa rdagen voel ik me min of meer lichamelijk weer de oude. Ben nog steeds sneller moe dan eerst, maar niet meer zo extreem als in de eerste 3, 4 weken.
Neem de tijd om fysiek te herstellen! De rest volgt dan ook wel, is mijn ervaring nu. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe!

Bedankt voor jullie reacties,

Het doet me goed om te horen dat de vermoeidheid een 'normaal' verschijnsel is. Wel heb ik voor de zekerheid vast een afspraak gemaakt bij de huisarts. Misschien toch maar even m'n bloed laten controleren.
Op een advies van een collega ben ik vorige week al begonnen met een natuurlijk ijzersupplement. In dit drankje zit behalve ijzer ook veel vitamine B. Maar eerlijk gezegd had ik verwacht dat het wat sneller zou helpen.
Moet ook wel toegeven dat ik het erg moeilijk vind om aan mijn lijf toe te geven. En de emoties schuif ik helemaal maar even weg, zogenaamd om me eerst lichamelijk beter te voelen. maar werkt geloof ik averrechts.

groeten Mama van Nienke

Terug
Bovenaan