moe moe moe

Hallo mama's (en papa's),

Ik heb even een vraagje aan jullie. Mijn zoontje is 4 maanden en slaapt sinds 11 weken door s'nachts. Sinds die tijd ben ik eigenlijk steeds vermoeider geworden. Dit is gek want eigenlijk zou ik moeten opknappen, nou niet dus. Ik ben al bij de huisarts geweest en hij heeft alles nagekeken (HB, suiker, schildklier, etc). Alles was goed. Toch voel ik mij als ik 's morgens opsta al versleten en dat wordt gedurende de dag steeds erger. Middagdutje doen kan ik niet zo goed. Ik slikte supradyn extra forte, maar omdat dat niet hielp ben ik daarmee gestopt. Ik slik nu Floradix tabletten, maar die helpen ook niet echt. Herkent iemand zich hierin en heeft iemand nog tips wat ik nog zou kunnen proberen? Alvast bedankt!!
 
Hoi!!

Is er al naar je rug en/of nek gekeken?? Daar hoef je nl in eerste instantie geen last van te hebben, maar een arts weet deze punten zo te vinden.
Er kunnen nl blokkades zitten die deze vermoeidheid veroorzaken, ook kun je hiervan duizelig zijn, maar dat hoeft niet.
Ook kan een (te) lage bloeddruk een rol spelen.

Suc6,
        Marieke
 
Denk ook eens aan vorig jaar. Hoe fit was je toen? Ik ben namelijk in
de winter, zeker met dit grauwe weer, ook altijd heel moe. En een
kleintje wergt nog meer van je uithoudingsvermogen, dus misschien is
het ook gewoon een samenloop van omstandigheden. Wellicht heb je een
verlate najaars- of een vervroegde voorjaarsmoeheid?



Sterkte,



Groetjes,



Sandra.

 
Ik herken me er helemaal in!
Mijn dochter is nu 15 mnd en ik ben nog steeds heel moe!
Ook zie ik erg duizelig.
Heb ook bloed laten onderzoeken, alles was goed.
Misschien is het wel de druk van alles wat nieuw is:
kindje, weer aan het werk, ik werk in het onderwijs dus....stresss..
Maar ja, ik heb een goeie tip van een vriendin gehad:
maak een weekplanning voor elke dag, wat je op die dag in ieder geval gedaan wilt hebben.
bv maar 2 keer in de week boodschappen doen, kindje in bad, wassen,enz..
Verdeel dit over de week, plan niet teveel op 1 dag, neem dus je rust!
Ga desnoods even slapen als je kindje slaapt...en doe lekker niks die dag!
Hoop dat het helpt!
Succes!
 
hoi hoi

Ik herken me er ook zeker in..ik heb een zoontje van 7 maand en ik die slaapt ook heerlijk van 8 uur savonds tot de volgende ochtend 8 uur en vaak leg ik hem nog naar zijn fles in bed en slaap gerust verder tot half 10 ofzo dus ik kan ook best veel slapen..maar ikben ook nog steeds heel erg moe en ook vaak duizelig...
en die tabletten die je hebt heb ik als een drankje gehad net naar de bevalling dat was omdat ik ijzer te kort had..Ik heb ook bloed laten testen op van alles maar alles was goed..Ik denk inderdaad dat we heel erg moeten wennen aan dit leventje en ze zeggen niet voor niks dat je 9 maand moet ontzwangeren en daar kunnen ze echt ngo wel eens gelijk in hebben ..het is allemaal niet niks..

liefs gabriela
 
hoi ik begrijp precies wat jullie bedoelen.
Ik heb een zoontje van 6 maanden die echt geweldig door slaapt van 7 uur savonds tot 8 uur in de ochtend maar ondanks dit sta ik sochtends op alsof ik tegen een stenen muur ben aangelopen.
En smiddags gaat het niet veel beter,een dutje doen kan ik niet zo midden op de dag dus dat valt al af.
Ben ook al bij de dokter geweest maar alles was prima,ik denk dat het ook wel komt omdat het kouder buiten is,vorig jaar had ik dat ook.
Dus ben aan de vitamine geslagen maar of het echt helpt?
Ik heb borstvoeding gegeven tot 5 maanden en volgens de dokter kan dat ook een reden zijn dat ik nog moe ben omdat het veel van je lichaam vraagt.
Ik werk momenteel 2 dagen in de week van half 9 tot 6 op zich prima maar ben wel een wrak de hele dag en savonds kan je me zo in bed leggen.
Sorry ik heb geen tips het  zal er wel gewoon bij horen allemaal.
Probeer gewoon zoveel mogelijk rustig aan te doen en te genieten.
groetjes
 
Ha meiden, fijn jullie reacties. Ik ben dus gelukkig niet de enige.
Nadat ik het bericht had geplaatst ben ik achter elkaar ziek geworden. Hoge koorts met keelpijn, daarna diarree, griep met  volle holtes,mijn man heeft een hele nacht over gegeven. Mijn zoontje gaf elke fles terug die erin ging. Ik was nog nooit zo aan het eind van mijn latijn geweest. Weer naar de dokter gegaan. Toen ik daar alleen maar kon huilen vroeg hij of ik misschien depressief ben. Ik herkende me daar niet in. Ik voelde me niet blij, maar kon het geen depressie noemen. Toch ging ik twijfelen, vooral omdat ik ontzettend tegen de dagen ging opzien omdat ik zodra ik opstond al uitgeteld was. Veel met mijn man gepraat en hij vond mij niet depressief. Maar dat het niet  lekker ging is zeker. Toen ben ik vitamine B complex en visoliecapsules  gaan slikken (ik haat pillen maar ik moest toch iets) en ik moet zeggen dat ik mij beter ben gaan voelen. Nu is het ook zo dat ik eindelijk ben hersteld van de griep, koorts en diarree. Dus of het nu aan die pillen ligt weet ik niet maar ik blijf ze voorlopig toch slikken.
Ik weet wel dat ik, toen ik mij zo rot voelde, overal ging zoeken of er meer moeders waren die zich zo voelde of dat ik de enige was. Dat scheelt namelijk al de helft!!
Vooral als het weer terugkomt. Het is trouwens niet zo dat ik mij helemaal topfit voel hoor, maar het is niet meer zo erg als het was. Ik weet ook zeker dat het met ontzwangeren te maken heeft (ben ook nog nooit in mijn leven zo ongesteld geweest en zo vaak als na de bevalling). Beetje een lang verhaal, maar ik wilde alleen even zeggen: BEDANKT!
 
Terug
Bovenaan