Moe na de bevalling

Hallo,

Het is nu ruim 3 maanden geleden dat ik ben bevallen,
maar voel me nog  heel moe en snel uitgeput..
Tijdends mijn zwangerschap voelde ik veel fitter.
Wie heeft dit ook en wat doen jullie daar aan?


Hoor graag van jullie

PS: hebben jullie ook last van haaruitval?
 
Hoi Fiky,
Dat vermoeide had ik ook, maar bij mij zat er nog een oorzaak achter. Ik had en heb nog steeds bloedarmoede. Je zou eens aan je huisarts kunnen vragen of je niet kunt laten prikken om je Hb gehalte te laten controleren. Met haarverlies heb ik geen ervaring dus daar kan ik je helaas niets over vertellen.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle 7,5 maand)
 
Hoi Fiky,

Die moeheid heb ik ook gehad. Ik ben eigenlijk pas op gaan knappen toen mijn zoontje hele nachten doorsliep. En die haaruitval heb ik ook gehad nu 6 maanden na de bevalling is het gelukkig een heel stuk minder, maar het is vrij normaal hoor want tijdens je zwangerschap verlies je een stuk minder haar als normaal. Dus dat ga je dan ongeveer drie maanden na je bevalling allemaal verliezen. Dus het is als het goed is niks bijzonders.

Groetjes Jolanda
 
hoi,
het klinkt bekend in de oren, dus je bent zeker niet de enige.
ik had ook last van haaruitval, vooral als je wat langer haar hebt, zoals ik, is het erg frustrerend om overal, maar dan ook echt overal, haar te vinden. soms zelfs in de luier.
dit schijnt inderdaad vrij normaal te zijn omdat je tijdens de zwangerschap bijna geenhaar verliest, nu dus alles in 1 keer.

die moeheid heb ik nog steeds, al moet ik zeggen dat het wel wat beter gaat.
mijn zoontje is nu 7 1/2 maand. en ik heb 2 weken geleden een volledig bloedonderzoek gehad. alles was goed, dus ik denk dat mijn lichaam en ikzelf nog aan het nieuwe ritme moeten wennen. (als je vroeger geen ochtendmens was......)
de arts merkte op dat sommige vrouwen na een bevalling problemen kunnen hebben met de schildklier. dus een bezoekje naar je huisarts kan nooit kwaad.
maar ik hoor ook van meerdere nieuwe moeders over vermoeidheid, het zal er wel bij horen.
succes
 
Terug
Bovenaan