Moe van borstvoeding?

Dag meiden,

Ik heb een zoon van 2 maanden (15-07) die volledige borstvoeding krijgt. Over het algemeen komt hij 5 keer per dag, soms nog een keer 's nachts. al heel snel kwam hij maar een keer in de nacht en nu sinds een week of drie niet meer. Een hele luxe als ik dat om me heen hoor. Overdag slaapt hij dan wel minder.
Nu is mijn vraag of jullie herkennen dat jullie ook zo moe zijn door het voeden. Zelf heb ik het idee dat het borstvoeding geven mij zoveel energie kost. Overdag bij slapen zit er ook niet in, meneer is heel veel wakker. En als ik zo weer ga werken lukt dat natuurlijk ook niet.
Ik zou heel graag 6 maanden borstvoeding willen geven, maar als ik zo moe blijf ga ik dat niet vol houden. Is er iemand die dit herkent en misschien tips heeft.

Gr Froukje

hoi, ik geef nu 4 maanden borstvoeding, met de nodige ups en downs, en vind inderdaad dat het veel lichamelijk van je vergt. Is ook logisch, jouw lichaam produceert genoeg voeding om zo''n minimensje volledig te voeden, dat kost wat energie!

Ik merk zelf dat ik 's middags echt moe ben, en weinig energie meer heb om nog actief te zijn. Daarom probeer ik voor de middag af te hebben wat af moet, en meestal ga ik rond een uurtje of 2 ff wandelen, om toch beweging te hebben, en daarna ben ik gewoon gaar! Echt sporten zit er dan ook nog niet bij, dat komt wel weer na de borstvoeding...

Je moet gewoon naar je lichaam luisteren en toch proberen rust te nemen. Ook al is je kindje veel wakker, je hoeft t niet heel de tijd te vermaken, je kan t ook even in de box leggen en even op de bank gaan liggen ofzo...

Hej!

JA!! Herkenbaar, van BV geven word ik in elk geval ook moe. Wat ik 10 jaar geleden (!!) al van mijn kraamverzorgster heb overgenomen is: Floradix innemen. Je kunt het kopen bij de natuurgezondheidswinkels, ik weet niet of Etos-Kruidvat-Da etc het hebben. Floradix is een drankje wat helemaal natuurlijk is met extra ijzer voor jou en allerlei andere kruiden. De energie van jou gaat idd naar je kindje. Als je BV geeft komt er ook een soort van ontspanningshormoon vrij (ben ff de naam kwijt). Dan voel je je ook slaperig worden. Kijk maar eens bij www.borstvoeding.com. Hier staat ongelofelijk veel info over BV. Ben net weer wezen kijken en ben dan helemaal in de ban van BV.....
Succes en geef t nog niet op hoor!! Liefs Pippi

Dank voor de tip, Floradix. Tip had ik inderdaad ook gekregen van de kraamhulp. Alleen zelf niet op gekomen, ga ik proberen.
Een andere reden van het vermoeid zijn is dat ik sinds gisteren een borstontsteking heb. Zit nu aan de antiobiotica, en het gaat al beter.

Froukje

Naast floradix kun je ook B-complex Forte van Davitamon slikken. Dit kan zonder problemen samen met floradix worden gebruikt. Dat heb ik 2 jaar geleden op aanraden van verloskundige en kraamhulp gedaan.

Veel succes meid en hopelijk knap je snel weer op van je borstontsteking.

Groetjes,
Susan

Hoi hoi,

ik ben ook behoorlijk moe van de borstvoeding, dus heel herkenbaar. Ik ben op een gegeven moment Supradyn Coplex Forte gaan gebruiken om even weer op krachten te komen en dat heeft goed geholpen. Ik ben dat nu weer aan het afbouwen en afwisselen met Davitamon. Verder heb ik gehoord dat bv gelijk staat aan een uur sporten per dag, dus 500 kcal. Zo voelt het ook wel. En inderdaad moet ik veel slapen, ook tussen de middag, anders ben ik 's avonds gaar en is de melkproductie minder, moet ik nog meer borstvoeding geven, etc. Het is wel balen als dat niet lukt omdat de kleine niet slaapt. Die van ons wil best wel alleen in haar wieg liggen, als ze maar gedronken heeft. Dan is ze verder heel tevreden...

Succes met de borstonsteking. Lijkt me geen pretje.
Monika

Hoi fv81,
Mijn tip voor jou is dat je je meer concentreert op het goede, de borstvoeding loopt goed, je kindje slaapt HELE nachten en je hebt een gezond tevreden kindje.... Wat wil je nog meer?!
Ik voed zo'n 5x overdag en snachts zo elke 2 uur, ook heb ik overdag een peuter rondlopen die mijn aandacht vraagt, als zij slaapt overdag is de kleine 9 van de 10 x wakker en is die tijd speciale aandacht dan voor haar!
Borstvoeding kost energie maar je krijgt er wel een hoop voor terug, het is het allemaal waard en met je energie komt t wel allemaal weer goed. Misschien is het een ideetje om 1x per week of zelfs elke avond een half uurtje echt voor jezelf te nemen, als je partner er is ga je bijvoorbeeld lekker uitgebreid in bad met een boek of tijdschrift of lekker een keertje de stad in! Ik laad altijd heel erg op van die momenten!
Je moet natuurlijk zelf tevreden zijn met hoe het gaat maar ik denk dat het geven van BV niet de enige reden is van je vermoeidheid....

Groetjes L81

Terug
Bovenaan