Moe

<p>Mijn zoontje van 9 maanden is super lief en een heerlijk mannetje. Ik merk alleen de laatste weken dat ik zo moe ben. Als hij wakker is, is hij ook echt wakker en gaat meteen al tijgert op ontdekkingstocht wat super leuk is. Maar wil daarnaast (logisch) ook door ons vermaakt worden. Dat is natuurlijk allemaal geen probleem. Maar de laatste weken slaapt hij de nachten slecht en komt de ochtenden ook vroeg. Ik merk dat ik hier slecht tegen kan. Ik doe echt mijn best, maar merk dat ik weer toe ben aan een goed nachtje slapen. Wil ik een keer om 21.30uur naar bed begint hij te spoken, dus uiteindelijk slaap ik nog pas om 23.00uur. Het is geen klaagzang, ik weet dat het erbij hoort, maar het zou zo fijn zijn om weer een paar nachtjes en ochtenden lekker te kunnen slapen. Af en toe snap je ook niet waarom ze ineens weer zo vroeg wakker zijn. Ik weet het: fases, maar je zou zo graag willen weten wanneer zo’n fase weer voorbij is. Als ik zie dat de volgende sprong alweer in aantocht is hou ik mijn hart vast haha. Volgende maand gaat hij wel een nachtje uit logeren. Ik ga er maar vanuit dat het vanaf een jaar (zeggen ze ?) wat beter zou moeten gaan. Niet zozeer dus een vraag, maar gewoon even van me afschrijven...wat af en toe even lekker is</p>

Kun je opa en oma, ooms en tantes of vrienden een keer lief aankijken? Iedereen snapt dat het voor jou/jullie ook belangrijk is soms een dag/nacht voor jullie zelf te hebben. Je wordt er gewoon leukere ouders van en het is goed om een keer bij te tanken. 

Ik herken het helemaal. Morgen onze meid 4 maanden en moet ook nog elke nacht een fles, al was dat vannacht niet het geval ? de eerste keer van 23.00 - 7.20 geslapen.... ik weet niet wat aan me is ? hopen op de volgende nacht hetzelfde!! Ben er nu al super benieuwd naar.... maar inderdaad gebroken nachten breken je echt op... maar als je dan het lachebekje ziet dan vergeet je het al snel... ik ga altijd op tijd slapen zelf en mijn vriend doet de fles van 23.00 en dan ik de nachtfles... die hoop ik niet meer nodig gaat zijn! Duimen jullie mee?!? 

Oma past bij ons eens per week een paar uurtjes op. In die tijd slaap ik bij. En mijn vriend heeft eens per week papa dag, zodat ik iets kan doen waar ik als volwassenen blij van wordt. Daarnaast delen wij de nachtvoedingen. Ik voelde mij in het begin erg schuldig. Alleen merk ik dat ik hierdoor echt meer energie krijg en een geduldige en liefdevolle moeder kan zijn. Zorg goed voor jezelf.

Oh ja or die fases en dat vroeg wakker. Vreselijk. Van tijd tot tijd is het hier ook half 6 a 6 uur. Hij is nu 11 maanden en ligt soms snachts een uur of 1.5 uur wakker. Helemaal prima want hij huilt niet maar die kreten zorgen wel dat ik wakker lig en dan kan ik daarna niet meer slapen. Vaak dus al om 4:30 wakker. Ja dat voel je wel op de duur. Maar weet je Ik troost me met de gedachte dat het altijd erger kan en het word heus wel weer beter. Op deze leeftijd willen ze continue klimmen en klauteren en ook dat gaat weer over. Je bent niet alleen 

Terug
Bovenaan