moe

A

Anoniem

Guest
Lieve dames,

Ik zit met een probleem, ik ben negen weken zwanger maar ben zo erg moe dat wil je niet weten, kan nauwelijks mijn bed uit en op mijn werk kan ik alleen aan slapen denken, heb echt nergens zin.

Maar hierdoor zijn er ook spanningen tussen mijn vriend en mij, hij zit in de horeca en laat thuis en als ik ga werken dan slaapt hij nog.
We leven echt langs elkaar heen.

IS dit normaal en hoelang duurd dit dan??
Want denk niet dat mijn vriend dit trekt negen maanden lang.

Liefs

Het is normaal dat je zo moe bent in het begin van je zwangerschap. Je hele lijf is hard aan het werk om je kindje te laten groeien deze eerste periode. Er veranderd zoveel in je lijf!

Na een week of 13 ga je je langzaamaan beter voelen en keert je energie weer wat terug.
Dit is overigens wel bij iedereen verschillend, maar over het algemeen voelen zwangeren zich vanaf de vierde tot de zevende maand echt beter.
Het is ook een leuke tijd als het goed is. Je buik groeit, iedereen ziet dat je zwanger bent, rond de 41/2 maand ga je je baby voelen, wat fantastisch is. En je buik zit nog niet in de weg om aktiviteiten te ondernemen.

Geloof me, er komen betere tijden!!
Je zou een drankje kunnen proberen waar veel ijzer in zit en andere belangrijke dinen.
het heet Floradix. Het is echt een superdrankje  ( net als de toverdrank van asterix en obelix, haha) en gewoon te koop in de reformwinkels. Veel verloskundigen geven dat ook als tip als je wat extra's nodig hebt voor je lijf.

Succes en hoop op betere tijden! Laat anders je vriend eens lezen wat er allemaal in je lijf gebeurd, deze eerste maanden. Misschien heeft hij dan meer begrip?

Groetjes Annemieke( 25 wk zwanger van nr. 5)

Hallo Annemieke,

Dankje dit is echt een gerustelling want ik maakte me echt heel erg druk, zag het echt niet meer zitten, want ik hoorden altijd van dames om me heen hoe goed het wel niet met ze gaat en dat ze het heerlijk vinden dat ze zwanger zijn, en kon me echt niets bij voorstellen.

Ik ga zeker dat drankje halen, wie weet voel ik me daar beter door.

liefs

Ik zou ook je vriend een paar dingetjes laten lezen over het zwanger zijn... ik bedoel het is misschien niet  leuk voor je vriend dat hij een niet al te fitte vriendin/vrouw heeft 3 maanden lang maar hoe moet jij je wel niet voelen...   Ik hoor dat wel vaker dat mannen zo doen, die van mij gelukkig niet maar vind het wel erg voor degene die het wel hebben. Je hebt juist de steun en schouder van je partner nodig de eerste 3 maanden er gebeurt zoveel in je lijf... Je moet zelf ook enorm wennen als je alles dan ook nog moet uitleggen dan word je daar niet vrolijk van... Geef hem het boek van Kluun "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt"is leuk en informatief....   Succes.... en een fijne zwangerschap er komen betere tijden ik ken ze ook nog niet haha maar ze zijn er bij mij alweer zo...

Miranda "bijna" 11 wkn...

De moeheid en ook misselijkheid kan inderdaad wel een hele poos duren.
Bij de helft van de zwangerschappen hebben de aanstaande moeders nergens last van, de andere helft dus wel!!

Goede tip om de aanstaande vader te laten lezen over de zwangerschap en alle kwaaltjes. Neem hem ook mee naar  de vk of de huisarts voor de uitleg.

Ben zelf nu 18 wk zwanger van de tweede, ben nog erg misselijk en ook erg moe. Ga dus met de oudste 's middags ook even slapen. Ben van de eerste 23 wk misselijk geweest, gelukkig was de moeheid na de 13e wk wel over.

Nog even volhouden dus!!

hoi annemieke

ik ben nu ook 8 weken zwanger en ik weet wat je voelt.
ik ben ook helemaal op en heb het gevoel de hele dag te kunnen slapen.
ik hoop dat jouw vriend het meer gaat begrijpen want het is al moeilijk zat voor je.
ik leef met je mee meid.
nog een paar weekjes en dat wordt het minder

kop op liefs sandra

Terug
Bovenaan