Moe!

Hoi dames/heren,
Een vraagje aan jullie, heb een dochtertje van 4 weken, ze slaapt van 22.00 uur tot 04.00 uur door snachts. Maar daar is ook alle regelmaat mee gezegt. Overdag wil ze de hele dag drinken (aan de borst) en het lijkt wel of ze niet genoeg krijgt. Wordt helemaal histerisch als ze na in slaap gevallen te zijn wakker wordt en geen tiet ziet. Dan gaat het weer van voren af aan. S'avonds is het helemaal ellende dan gaat het van 6 tot 10 aan een stuk door. Overdag slaapt ze in de wagen of de hangmat wel goed maar niet echt lang.. Herkent iemand dit en hoe krijg ik een beetje regelmaat/rust heb nl al een doc hter van 4.5 jaar en die moet wel erg veel offers brengen.. Zelf merk ik dat ik erg moe begin te worden!! Help!
 
Zeker weten dat je melkproduktie goed is? Kolf eens af en kijk of er voldoende uitkomt. (nou is het wel zo dat je kindje er meer uit krijgt dan een kolfapparaat). Je kan ook eens een keer de benodigde hoeveelheid afkolven (150 keer haar gewicht:aantal voedingen) Als je niet weet door hoeveel voedingen je moet delen, kolf je "gewoon" eens 70cc en geef je dit aan haar. Hopelijk accepteert ze het flesje (ik gaf mijn dochter ook vanaf 4 weken afgewisseld gekolfde melk en de borst, heeft daardoor(?) nooit problemen met een fles gehad). Op deze manier kun je a:kijken hoeveel ze drinkt per keer en b:hoelang ze daar tevreden mee is. En tja, je hebt nu eenmaal kinderen die liever meerdere keren kleine beetjes drinken dan om de 4 uur een heleboel. Uiteindelijk komt het allemaal weer goed! Sterkte ermee.
 
ben het helemaal met bovenstaande eens, misschien is het toch een idee om je kindje boven in bed te leggen ipv beneden. Mijn dochtertje had in het begin ook moeite met slapen, kreeg beneden gewoon teveel prikkels. ik ben ten begonnen om regelmaat aan te brengen door haar standaard 2 x per dag op bed te leggen, meestal slaapt ze dan wel een uurtje. Kolf anders eens een voeding af en vraag of je man die 's nachts met de fles wil geven zodat jij eens een nachtje door kunt slapen, dat heb je nodig!!!
en inderdaad, die regelmaat komt ook wel vanzelf hoor, dat regelt zo'n baby op den duur wel, je kindje is natuurlijk nog maar 4 weekjes, je kunt nog niet zoveel verwachten, net zoals met het doorslapen, ik had gedacht dat dat nooit eens kwam, nu slaapt ze van 19.00 uur 's avonds tot de volgende morgen 20.00 uur (kim is 15 weken)

sterkte en groetjes sandra
 
Hoi Roos,
Misschien heb je ook een hele hongerige baby. Mijn zoontje nu 3,5 maanden was ook zo eentje. Dus ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik kon op gegeven moment niet meer volhouden, dus ben ik met flesvoeding bij gaan voeden. Ik weet dat dit misschien niet jouw bedoeling was, maar ja is beter dan helemmaal te stoppen met borstvoeding (ik had namelijk wel heel sterk de neiging om te stoppen door vermoeidheid). Je kan hem dan na de laatste borstvoeding een beetje flesvoeding geven. Misschien dan slaapt hij tot de volgende ochtend, dan heb jij de hele nacht kunnen slapen en heb je energie om overdag de hele dag borst te geven. Want ik vind het al heel knap dat een baby van 4 weken van 22:00 tot 04:00 slaapt met borstvoeding. Doe dit natuurlijk in overleg met het cb. Als je het niet erg vind om de fles en de borst te combineren............kan dit een oplossing zijn.

Succes Dixie
 
Ik ben het er niet mee eens dat je aan het het eindresultaat ziet van kolven of je genoeg voeding hebt. Als je genoeg drinkt (minimaal 2 liter per dag, ik drink er zelfs min. 3)en je baby groeit goed dan ligt het daar echt niet aan. Je kunt altijd tussendoor naar het cb om te wegen of huur een weegschaal voor thuis. En hou het aantal plasluiers in de gaten.
Kolven gaat bij mij voor geen meter terwijl ik absoluut voldoende voeding heb. Ik heb alle trucjes geprobeerd maar lukt bij mij alleen met een speciale neusspray om de toeschietreflex op te wekken.
Mijn zoontje heeft de 1e 9 weken van zijn leven heel erg veel gehuild en lag ook uren aan de borst, en savonds van 17.00 uur tot 22.00 uur aan 1 stuk door. dat komt vaker voor bij borst gevoede kinderen, is niks ergs aan. Is ergens ook goed, want zo drinken ze de borst leeg. heb jij veel minder kans op borstontsteking en krijgt de baby de ozo belangrijke vette achtermelk naar binnen. Na verloop van tijd ging het met mijn zoontje steeds beter en lag hij niet meer uren aan de borst.
Het is niet leuk voor je oudste dat jij zoveel met de baby in de weer bent, dat begrijp ik. Maar echt waar, met een paar weken is het over. Lees maar eens op het forum van www.borstvoeding.nl
Mijn zoontje sliep verder ook kort en onrustig en het liefste aan de borst. Op een gegeven moment ben ik hem gewoon maar in zijn bedje gaan leggen. In het begin was het even een paar minuten huilen, maar al snel sliep hij daar lekker. Niet uren achter elkaar, maar een uurtje gemiddeld. Hij had duidelijk die rust en de structuur nodig. In het begin sliep ik ook niet veel, maar dat had ik er voor over.
Heel veel succes.
Groetejs, Ingrid, mama van Mika (alweer 7 maanden oud en hij drinkt nog steeds bv,)
 
Een collega van mij heeft dit ook gehad. Kindje sliep erg weinig, zoiezo overdag niet. En wou inderdaad de hele dag aan de tiet. Zij heeft haar op gegeven moment ingebakend, en toen ging het al vrij snel daarna beter. Sterkte!!
 
Mijn eerste zoon was ook zo ontzettend geprikkeld. Je denkt constant dat hij honger heeft en de borst geeft veel troost, maar je wordt er helemaal gek van. Inbakeren of een badcapje gebruiken en handjes langs zijn lichaam en dan doek omvouwen kan heel geruststellend zijn. Waarschijnlijk groeit je kindje heel goed. Bij ons op het cb kun je extra wegen om die onzekerheid weg te nemen. Je kunt proberen om om de 2 a 3 uur de borst te geven en vooral jezelf zoveel mogelijk rust te gunnen door je partner zoveel mogelijk voor het huishouden in te schakelen. Of als je net hebt gevoed de zorg even over te dragen zodat je zelf even iets zonder je kind kan doen. Het zijn mijn ervaringen, maar het zal zoeken zijn naar wat voor jou en je kind werkt.
 
Terug
Bovenaan