moe..!?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!
wat schiet het al op he! ..

ik word echt heel snel moe, na een afwasje heb ik al het gevoel dat ik het hele huis heb gedaan ..
me vriend word hier gek van!.. niet dat het zo'n zooi is ofzo .. maar ik mag wel wat meer doen van hem  daar kan ik zo kwaad om worden! .. vorige week toch maar de badkamer+keuken van onder tot boven gedaan .. zeurt ie over een kozijn wat er vies uitziet  dus veel heb ik ook niet aan hem ..

wie heeft dit ook, dat je zo onwijs moe bent enzo ..
me ijzer is goed trouwens .. bloeddruk ook! ..

sorry voor het klagen
Liefs Joy ,, bijna 36 wk

Dat is wel herkenbaar , die vermoeidheid. Heb het vooral ook na het koken of zo als je even moet staan of de was ophangen. Pfff. Het gaat ook allemaal een stuk langzamer dan normaal. En traplopen is helemaal een drama. Meestal kom ik hijgend en puffend boven. Volgens mij hoort het er gewoon bij in deze fase van de zwangerschap. Nog een paar weekjes en dan wordt het hopelijk beter. Moet wel eerlijk bekennen dat ik vermoeider was na de geboorte van mijn 1e kindje, dan tijdens de zwangerschap.

Mijn man loopt gelukkig niet te klagen over het huishouden. Hij heeft er wel moeite mee dat hij nu wat meer moet doen. Hij zegt er niet zo veel over, maar ik zie het wel aan hem. Normaal doe ik 90 % van het huishouden en hij 10%. Nu is het ongeveer 60 voor mij en 40 voor hem. Nou hij ziet helemaal bleekjes van vermoeidheid. Haha moet er wel om lachen. Dan zien ze eens wat wij allemaal thuis doen zonder dat er ooit ophef over gemaakt wordt.

Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Empe

hoi

Ja laatste loodjes zijn het zwaarst he,maar als ik jou was zou ik je vriend eens lekker aan het werk zetten,commetaar dan zelf doen.Moet mijn man niet doen hoor,kreeg ie de volle laag,die helpt gelukkig wel mee als ik het vraag.je moet echt je rust nemen nu hoor. succes gr wendy

Ja meiden, het gaat steeds zwaarder worden nu. Gelukkig helpt mijn man heel goed mee in huis. Hij maakt elke week de toiletten schoon, de douchecabine en het bad, wast de auto's (met de hand). Wast en droogt iedere avond af en in het weekend kookt hij. Verder doet hij alles wat ik hem vraag, zo stofzuigt hij regelmatig, doet de boodschappen als ik het vraag, doet de was in de droger, maakt schoon als ik te moe ben etc. En hij is met de andere twee kinderen bezig.

Nee, hier geen klagen over mijn mannetje. Hij zou ook niet moeten klagen over mij hoor, in principe doe ik nagenoeg alles nog zelf (alleen toiletten, douche, ramen en auto's zijn zijn vaste taken). Ik ben alle 3 de zwangerschappen tot het einde toe heel misselijk en het rommelt al voor week 30 bij mij. Hij bewondert mij juist dat ik nog zoveel doe en vindt het niet meer dan normaal dat hij iets meer moet bijspringen.

Jammer dat niet alle mannen dat begrip hebben.

Syl  
36+4

Jammer dat hij niet het begrip er voor op kan brengen. Dan zou het straks nog wel zwaar krijgen met een babytje erbij waar ook veel tijd heen gaat. Kan hij zelf ook schoonmaken of doet hij dat nooit?
Mijn man is namelijk zo opgevoed vroeger dat hij bijna nooit hoefde schoon te maken. Gelukkig doet hij het heel soms wel eens en nu ik zwanger ben gelukkig nog vaker. Vooral de klusjes als traplopen naar de wasmach op zolder, stopzuigen en de tuin dat doe ik niet meer. Wel is het huis vaker een troep en ik moet er niet aan denken wat straks de kraamzorg wel niet van ons moet denken maar gelukkig is het de week van de kraamzorg wel ergggg mooi opgeruimt weer.

Ik wil eigelijk nog wel de ramen wassen want die zijn enorm vies!! Dat zie ik mijn man dus absoluut niet doen. En de kasten als ik ze open trek valt bijna alles me te gemoet.... En boven moet nog gezogen worden ...... Nu heb ik nog een paar weken denk ik wel (morgen 37 weken).

Kom op stuur die man van je aan het werk en laat hem niet zo mopperen hoor. Zwanger zijn is al vermoeiend genoeg.

Monique

Hai huis dames!!

hoe durft een man te zuren echt lef heeft ie wel. Ik zou zeggen man lief regel en huur een hulp in als hij het zo graag spik en span wenst. Nee ik ben op en ik doe wat ik kan en waar ik me goed bij voel. Ik heb 3 uur in de week een hulp, maar dat had ik al met beide een zware full time job (meer dan 50 uur werken per week). Ik heb denk ik het geluk geen schoonmaak drang te hebben. Mijn omgeving verklaard dit omdat ik altijd al een schoon en zeer opgeruimd huis heb. Ik weet het niet zal wel. Ik heb voor komende week een actie lijstje gemaakt. wat ik echt zal moeten  doen en wenst te doen. dan verdeeel ik dit ver de 5 dagen en wat dingen over het weekend.  Daarnaast vraag ik aan man lief of hij zo nu en dan iets oppakt. Verder maak je niet druk om de kraamhulp. Die zien de ergste dingen en raken echt niet zomaar van slag. Als zij er straks is kan zij mooi naar de pijpen van je man dansen (let wel zal hij nog flink de wind van voren gaan krijgen!!!). Ik denk dat het veeeeeeeel belangrijker is dat wij ons goed blijven voelen, gezond zijn en met alle mogelijke energie die we kunnen sparen aan de bevalling kunnen beginnen.

geniet vooral van je rust en tijd nog zonder een baby, vooral samen! Het huis de tuin en je schur zijn zo onbelangrijk!

groetjes Co-tje

ik ken hem helemaal.
ik heb ook zo'n man die vindt dat ik eigenlijk nog wel wat meer kan doen. Hij zegt het niet direct, maar wel even laten horen dat het nog wat vuil is of, wat heb je vandaag allemaal gedaan?! het lijkt vaak niet zo erg, maar elke dag en steeds weer... AAAHHH!
en het is niet eens alleen dat ik zo moe ben, maar ik kan vaak ook niet eens omdat ik 1 versleten heup heb en niet kan (en ik heb ook nog bekkeninstabiliteit) en heb ook een zoontje van 2 rondhuppelen die zijn aandacht vraagt.
Mannen verschrikkelijk!!!!
Maar ja, we hebben ze nu eenmaal nodig en ze hebben ongetwijfeld ook wat met ons te stellen, met al die hormonen die bij ons rondgieren. En zij hebben ongetwijfeld ook last van hun hormonen en zenuwen.
Laten we daar dan maar van uitgaan.

hoi meiden

jeetje wat een mannen zijn er toch. op een of andere onverklaarbare wijze heb ik sinds 1/2 week meer energie en minder klachten ik voel me steeds beter (gelukkig maar)
gelukkig heb ik een man getroffen die veel respect heeft voor het feit dat wij vrouwen 9 maanden ee kindje bij ons dragen en hij helpt me waar hij kan gelukkig doe ik nagenoeg alles nog zelf alleen de zware klusjes zoals 2 peuters in bad doen en het bed verschonen dat doet hij en verder als ik iets vraag doet hij dit met plezier.
maar helaas alleen tijdens de zwangerschap omdat hij nu minder uren werkt kan dat ook maar als hij straks weer gewoon gaat werken maakt hij zoveel uren dat we heel veel samen doen op zaterdag is nog gezelli ook.

Terug
Bovenaan