Moe

Dames,

Hoe doen jullie dat? Wij hebben een ontzettend lief meisje huilt weinig, maar met die voeding van 3 uur 's nachts en kwart voor 6 's ochtends. Ik ben op dit moment gewoon op, zit er een beetje doorheen.

Het hele huishouden komt verder ook op mij neer, hij doet wel iets maar echt minimaal. keertje de vloer maar dat is het ook.

Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie niet moe zijn? rusten jullie nog of?

Hoi,

Ik herken dit wel. Nu slaapt ons meisje gelukkig al wat langer. (12 uur laatste voeding en tussen 4 en 6 de eerste) De ene dag ben ik niet moe en kan ik van alles. De andere dag slaap ik bijna net zoveel als Evi. Ik probeer iedere dag tussen 3 en 4 wel even rustig op de bank te zitten/liggen om even rust te pakken.
Ik moet ook zeggen dat het nu scheelt dat ze van 7 naar 6 voedingen is gegaan. Er zit nu 4 uur tusssn de voedingen en daar krijg ik ook meer rust van.
Nu kreeg ik als tip van de vk om iedere dag een bruistablet vit C te nemen. Daar krijg je ook meer energie van.

liefs

Hoi hoi,

hier ook herkenbaar hoor!
De nachtvoeding van 2 uur vind ik ook vrij slopend. Mijn man is dan met geen moker wakker te krijgen, dus die slaapt van 10 tot 6. Ik denk dat ik volgende week wil proberen om 1 voeding af te kolven en dat mijn man die dan af en toe in de nacht geeft (als hij weekend heeft bijvoorbeeld). Dan kom ik 'snachts ook iets meer aan mijn rust toe.. Af en toe een nacht bijtanken helpt mij al enorm.

Ik ben echt een avondmens, dus meestal ben ik wakker tot de 11 soms 12 uur voeding. Dus slaap dan van 12-2 en dan na de voeding tot 6 of 7. En ik probeer dan ook het blok tussen 6/7 en 9/10 ook nog te blijven liggen. De eerste week stond ik dan meteen op, maar dat was ff te heftig.

Ik heb vaak mijn dipje om een uur of 3 of 4, dan probeer ik of even te gaan liggen of even te relaxen op de bank.
Nu heb ik nog de mazzel dan mijn man er nog is, maar vanaf maandag moet hij weer naar het werk...

Maar de vitamine C vind ik wel een goede! Gaan we ff proberen.

Suuz,

bedenk wel dat de kans groot is dat je Dan met flinke stuwing wakker wordt ;) als je kan een voeding heeft snachts. je moet even kijken of het voor Jou werkt. Ik kan Geen nachtvoeding overslaan ;) word ik echt wakker van de Pijn.

Het gevoel op te zijn herken ik Zeker. Heb nog twee andere ukken rondrennen hier. Een middagdut of uitslapen zit er dus niet in.

Liefs knutseljuf

Pfe ben gelukkig niet de enige,
Ze krijgt hier de laatste voeding rond 22.00/22.30 dus dan is 3 uur wel redelijk. Maar ik ben geen avond mens straks met flesvoeding wordt het makkelijker. Dan mag de man ook ;-)

Laat het huishouden voor wat het is, een dag niet stofzuigen is ook geen ramp. Ik heb een maand voor de bevalling niets meer kunnen doen (bedrust ivm dreigende vroeggeboorte) en daarna de eerste 5 maanden na de bevalling eigenlijk ook niets gedaan. De afwas deden we wel dagelijks en mijn vriend deed elke week stofzuigen en de kattenbak. Als ik ergens tijd en energie vond haalde ik de borstel door de WC.
Wij hebben een heftige start gehad, eerste 2 weken na thuiskomst 10 voedingen gehad, daarna ongeveer een maand 8 en toen over op 7 voor 1 maand en daarna bijna 3 maanden op 6 voedingen gezeten. Het CB zei toen ook tegen me, ga liggen als je kindje in bed ligt. Nu had hij zware reflux en was dit vrijwel onmogelijk, heb hem overdag eigenlijk altijd in de draagdoek overeind gehad.

Vermoeiend? Ja behoorlijk, maar ik ben er nog :p
Dus het komt wel weer goed, opgegeven moment beginnen ze allemaal beter te slapen, de een wat sneller dan de ander :)

Veel succes en sterkte!
Liefs, Marieke
(november-mama)

Je krijgt meer energie als je kindje gaat doorslapen... dus dat je een uurtje of 6/7 achtereen kan pakken. daarvoor slaap je constant stukjes... pak dus ook echt je slaap in de ochtend nog... dus na de voeding van 6 uur... of gaat je uk dan niet slapen?? Pak dan in de middag nog je rust...
Mijn kids zijn nu 3,5 jaar en 14 maanden en ze slapen allebei 's middags... ik tuk regelmatig mee hoor... kinderen zijn gewoon heel vermoeiend en pak je rust gewoon...
En dat huishouden.. is het onwil van je man/vriend?? Als dat zo is dan zou ik toch eens met m gaan praten. Ze beseffen niet hoe heftig een zwangerschap/bevalling en de dagelijkse zorg van een baby is. Maar als je man echt geen tijs heeft om iets te doen in de avond/weekend, misschien kun je dan tijdelijk een ochtend huishoudelijke hulp nemen. Op marktplaats bieden genoeg mensen zich aan en misschien wil een familielid voor een leuk bedragje een ochtendje komen poetsen... scheelt een hele hoop.

Succes!

ik liet de laatste voeding door mijn man doen.. (+- half 11, zodat ik optijd kon gaan slapen. de nacht voeding doe ik dan weer. gelukkig doen we het echt samen. Het is maar even over een tijdje zal het zeker beter gaan als ze minder voeding nodig hebben!

Terug
Bovenaan