Moeder heeft Mexicaanse Griep

Hey....

Brr... de mexicaanse griep komt nu wel erg dichtbij. Gister was mijn moeder bij mij, maar halverwege de dag moest ze ziek naar huis. Blijkt ze mexicaanse griep te hebben. Van mijn nichtje gekregen, die is ook ziek geworden.

Het is nu even afwachten of het hier doorzet. Ik heb contact gehad met het RIVM, maar wat een waardeloze instelling is dat zeg! Je wordt er geen sikkepit wijzer van.

Zolang ik geen klachten heb, ga ik gewoon naar buiten, maar het blijkt dat ik ook zonder klachten het virus onder mijn leden kan hebben. Het beste kon ik maar een week lang uit de buurt van iedereen blijven. Stel je voor! Ik moet een gezin draaiende houden, hoe zie je dat voor je?

Wel blijf ik uit de buurt van kleine kinderen en zeker die van jonger dan 2. Het babybezoek van zondag hebben we maar afgebeld. Maar ik ben vandaag gewoon naar de winkel gegaan.

Nou ja, mocht het zich toch doorzetten, dan heb ik het maar vast gehad. En stel dat ik heeeeeeeeeeeeeel erg ziek wordt: nu is er nog genoeg verplegend personeel, zullen we maar denken.

Maar ik baal wel dat de instanties je geen goede en vooral duidelijke informatie kunnen geven. Waar zitten ze dan voor.

Gr. Tamara.

Hoi,

Nou, ik weet in wat voor pakket je zit mies, echt heel vervelend.

Mijn schoonouders waren naar Spanje op vakantie geweest en hebben de Mexicaanse Griep mee terug genomen.
Ik had een aantal klachten waarvan er ook een paar de symptomen zijn, ik ben getest en gelukkig bleek ik het niet te hebben.

Mijn schoonzusje (ook zwanger) kreeg de desbetreffende griep wel, zij kreeg geen medicijnen omdat ze niet weten wat het kan veroorzaken bij het kindje, en heeft de griep gewoon uitgeziekt.
Ze is echt beroerd geweest, maar heeft er gelukkig niets aan over gehouden.

Heel veel sterkte meisje, doe het rustig aan en neem geen onnodige risico;s. Mocht je het niet vertrouwen zou ik vragen om een test.

Groetjes Anouska

Hi Huda,

Je kan niet zomaar een test doen. Zelfs huisartsen testen niet meer als je de symptomen hebt, simpelweg omdat de kans dat je de mexicaanse griep hebt, dan toch wel erg groot is.

Ik kan naar Amsterdam rijden, maar dat is bijna twee uur bij ons vandaan en zo erg vind ik het ook weer niet. Ik ben niet bang van de griep, maar ik baalde gewoon omdat je nergens goede antwoorden krijgt. Laat de griep maar komen, mij krijgen ze niet klein. Maar om zomaar te zeggen dat je maar bij iedereen een week uit de buurt moet blijven, dan kunnen ze nu beter gelijk Nederland plat leggen. Want indirect kan iedereen in aanraking zijn gekomen met de mexicaanse griep.

Hier nog geen verschijnselen dus ik denk dat het wel goed zit.

Gr. Tamara.

Hoi Hoi,

het is inderdaad een lastige situatie met die griep, ik ben van het januariforum en vindt het ook eng omdat we veelvuldig contact hebben met mensen in ons beroep; verkeersschool. dus ook lekker dicht op elkaar geprakt in een auto...

maar ja, je kunt jezelf inderdaad niet opsluiten.. maar ik let wel op als ik iemand in de supermarkt naar hoor hoesten of zoiets.. merk dan toch dat ik er met een grote boog omheen ga.

in ieder geval heel veel beterschap gewenst voor je schoonzus en je schoonouders... en hopen dat jij het inderdaad niet hebt... van de vaccinatie en tamiflu qua bijwerkingen wordt je inderdaad ook niet gelukkig... ze weten totaal niet wat de effecten zijn op onze ongeboren kinders.. ik ga ook niet vooraan in de rij staan mochten ze toch preventief de zwangeren gaan vaccineren....

allemaal veel wijsheid en gezondheid toegewenst!

Sunny!!!

Terug
Bovenaan