moeder/schoonmoeder

Dag dames!
Even een dilemma. Tyche gaat redelijk vaak bij mijn moeder logeren. Het is haar eerste kleinkind, is supertrots natuurlijk en ze is pas 43 jaar dus kan het ook makkelijk aan. Het is alleen jammer dat ze zo ver weg woont maar ja..
Mijn schoonmoeder woont in de buurt. Maar ze is al 65, het is haar 7e kleinkind. Dit wil natuurlijk niks zeggen maar ik ben bang dat het voor haar zwaarder is als voor mijn moeder om op te passen. En ook minder speciaal zeg maar omdat ze al een aantal kleinkinderen heeft. Ook heeft ze vaak last van haar pols en dat merk ik aan haar als ze Tyche vast heeft. Dat vind ik sneu voor haar! Mijn moeder heeft ook nog een vriend bij wie ze Tyche neer kan zetten als ze even iets anders moet doen maar mijn schoonvader vind baby's niet zo geweldig en zal mijn schoonmoeder ook niet makkelijk even helpen.
Dus als we Tyche voor een uurtje kwijt moeten (klinkt ook stom) dan brengen we haar naar mijn schoonmoeder en voor een avond gaat ze uit logeren bij mijn moeder.
Nu dacht ik gister aan mijn schoonmoeder te zien dat ze het niet zo leuk vond dat Tyche zondag weer naar mijn moeder gaat. Ik kan het me verbeeld hebben hoor... ik weet het ook niet.
Mijn man denkt dat ik het me maar verbeeld heb en dat we er anders wel een keer heen kunnen vragen.
Ik wil gewoon niet dat ze denkt dat ze minder belangrijk is ofzo. Want dat is helemaal niet!! Maar ik vind het ook moeilijk om er over te beginnen. Wat zouden jullie doen??

Liefs Kirsten

Ik zou het gewoon vragen aan haar. Dan kan ze het zelf aangeven wat ze zou willen.

Bij ons is het precies andersom. Mijn schoonmoeder pas 1x in de week op,  het is haar 1e kleinkind. Mijn moeder heeft er 5. Maar met als gevolg dat bijvoorbeeld na een kerkdienst mijn schoonmoeder meteen naar de creche rent voor haar kleinkind, en mijn moeder haar aandacht moet verdelen over alle (klein) kinderen. Maar zij is dus best jaloers dat mijn schoonmoeder zo vaak met Kian rondloopt. Nou heeft m'n schoonmoeder dan ook echt nergens anders oog meer voor en denkt ze ook niet even: laat ik een keer niet zo lang over hem heen hangen, dus dat doet het ook niet goed.
Ik word er gek van!
Het zijn allebei lieverds, ze willen allebei het beste, zeggen allebei dat ze niet jaloers zijn, maar ondertussen hoor je ze denken als ie bij de ander is geweest.
Het is niet zo ernstig hoor, maar ik probeer er rekening mee te houden en dat moet ik dus ook gewoon helemaal niet doen. Je doet het toch nooit goed!

mmm, dit topic ging niet over mij, en toch zo'n verhaal, sorry, maar ben blij dat ik het even kwijt ben.
Liefs Phira

Geeft toch niks dat je zo'n verhaal over jezelf hebt. Is toch logisch. Ik vind het zelfs wel fijn dat er meer mensen met dit probleem zitten en ik niet de enige ben. Niet dat ik het je gun ofzo.

Maar even een vraagje.. kijk maar even of je die wil beantwoorden, hoeft niet.
Je schreef over een kerkdienst en jullie kindje heeft een bijbelse naam...
Ik vroeg me af of jullie erg gelovig zijn??
Vind dat altijd interessant om te horen.

Groetjes Kirsten

Ik breng de kids ook liever naar m'n ouders dan naar m'n schoonouders, maar dat komt omdat ik gewoon niks met m'n schoonouders heb. Voor de kids zijn het wel een lieve opa en oma hoor, dus ze passen ook wel eens op, maar idd voor een nachtje gaan ze meestal naar mijn ouders.

Heb niet het idee dat m'n schoonouders dat erg vinden hoor. Ik let altijd wel op dat ik hen niet passeer. Dus bijv. toen mijn man jarig was en Marin kwam uit bed, heb ik haar eerst aan m'n schoonvader gegeven en daarna ging ze bij m'n moeder op schoot.

En wat betreft meerdere kleinkinderen: mijn ouders hebben inmiddels 11 kleinkids, en ze vinden ze allemaal even speciaal en houden van allemaal evenveel.

Liefs Annemarie

Hoihoi,

Ik wissel het steeds af de ene oma mag de ene keer oppassen de andere oma de andere keer... Alleen mijn moeder woont helemaal in Amsterdam en ik in Delft me schoonmoeder woont in Den Haag. Maar me moeder vindt het niet erg als ze helemaal uit Amsterdam moet komen om op te passen..

En uitslapen dat doe ik nog niet echt... Omdat Lars soms wat kuurtjes heeft dat hij echt niet stil wil worden..

Groetjez,

Bianca

Hoi Kirsten, ik vind het geen probleem om te antwoorden, ik schaam me er namelijk niet voor. We zijn inderdaad erg christelijk, zoals je dat noemt. Niet van de zwarte kouzen, maar we geloven voor 100% in God en gaan ook iedere zondag naar een gemeente in Hoofddorp waar veel (goede) muziek gemaakt wordt. Ik zing zelf ook, dus dat muzikale vind ik wel erg belangrijk en leuk. We hebben 3 bands (met gitaar/ drum/ blazers/ vocalisten en de hele bende).
En voor zover ik weet is Kian geen bijbelse naam. Misschien denk je aan Kain (van Kain en Abel), maar misschien weet ik zelf nog niet alles.
Komt je intersse voort uit een eigen  kerkelijke achtergrond?
Liefs Phira

Hallo.
Mamamiep ik kan idd ook wat beter opletten om met verjaardagen ed eerst Tyche bij mn schoonmoeder neer te zetten. En Biancah lieve moeder heb jij dat ze van zover komt om op Lars te passen!!

Phira, Ik heb me idd in de naam Kian vergist (blunder) en ja mijn interesse is eigenlijk een beetje gekomen toen we moesten besluiten of we Tyche lieten dopen of niet. Ik vond dat je dat niet moest doen omdat 'het zo hoort'. Dus ben me er een beetje in gaan verdiepen. Ik ben zelf wel gedoopt maar niet echt opgevoed volgens de kerk ofzo zeg maar. Volgens mij ben ik meer gedoopt omdat mijn grootouders dat fijn vonden. Ik wou dit voor Tyche niet en nu vind ik het fijn dat ze gedoopt is en hoop ook dat ze hoop/kracht/troost enz kan putte uit het geloof (later dan).
Ik vind alleen elke zondag naar de kerk gaan niks. Ik vind het saai. Daarom vind ik het wel leuk om te horen dat jullie bands hebben enzo.. een stuk losser en vrolijker lijkt me!
Maar ben je dan katholiek of is het een ander geloof??

Liefs Kirsten

Zowel mijn ouders als mijn schoonouders passen elk 1 dag in de week op Stijn en Thomas omdat mama moet werken.

Hoewel ze allemaal al op leeftijd zijn (laat ze het niet horen - mijn ouders zijn 69 en 70 jaar en mijn schoonouders 70 en 74 jaar en in hun ogen nog piepjong) en allemaal het een en ander mankeren gaat het echt prima.

Ze vinden het echt geweldig en ook de jongens hebben het er prima naar hun zin.

Qua logeren proberen wij het wel om  een beetje om en om te doen, want anders krijgen we inderdaad scheve gezichten.
Ze zullen niets zeggen, maar gezichten spreken boekdelen.
Ik vind dat echt komisch, want ze zien ze al minimaal 1 hele dag per week wat voor sommige opa's en oma's al megaveel is en dan nog willen ze niet onder doen voor de andere partij.

Voor mijn ouders zijn het trouwens hun 1e en 2e kleinkind.
Voor mijn schoonouders al hun 4e en 5e en het zijn allemaal jongens, maar ze zijn op die van ons net zo gek als op die andere 3.

Groetjes.

Jolanda

Terug
Bovenaan