moeder van 3, een 4e ja of nee.

A

Anoniem

Guest
Ik ben moeder van 3 kinderen, meisje 7,5 jaar, jongen 5,5 jaar en meisje 3,5 jaar. Na de derde waren mijn man en ik het er over eens dat drie genoeg was. Maar in okt zei mijn man ineens dat een vierde toch wel leuk zou zijn. Mijn Hart zegt:JA maar mijn verstand zegt: njee weet je het wel zeker?? Hoe hak ik de knoop door en zeg: gewoon doen??

Hoi!
Tja, ik zou mijn gevoel op de 1ste plaats zetten...dus JA!
Voor alle tegen argumenten zijn vaak wel oplossingen te vinden: twee kinderen op een slaapkamer, Miss een andere auto, een mondje meer te eten geven moet ook nog wel lukken en kleertjes kunnen eventueel ook wel doorgegeven worden toch? Ik kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken maar ik denk dat er altijd wel oplossingen zijn voor dit soort 'problemen'.

Als er in jullie hart ruimte is voor een 4de kindje, dan is er dat in jullie huis ook!!

Veel succes met het maken van deze keuze!

liefs

tja lastig,
voor mij is het makkelijk om te zeggen gewoon doen, ik ga nu voor de eerste maar wil indien het lukt het liefst 3. Maar goed, zet alle voor en nadelen op een rijtje en kijk of er voor de nadelen simpele, goed en makkelijk te realiserende oplossingen zijn. Is dat het geval, tja dan toch naar je gevoel luisteren....

Succes met je keuze...

liefs

Ik zeg ook luister naar je hart !!

Ik denk dat je anders altijd spijt krijgt als het straks te laat is en ja als je er al drie hebt maakt volgens mij die vierde ook niet meer uit kleertjes ed heb je das qua kosten maakt het denk ik ook niet zoveel ...

Succes met je beslissing !

liefs

Volg je hart zou ik zeggen. En de kosten....tja, nu valt dat nog wel mee, maar als ze alle 4 naar het HBO willen. Daar kun je dus nu ook al voor gaan sparen. Haha.

Bedankt voor de voor de reacties. De kosten ben ik niet zo bang voor, dat zullen we wel redden. Ik heb alles nog. Wat me aan het twijfelen brengt is, is het leeftijdsverschil. tussen die 3 ik al heb zitten steeds 2 jaar. Nu wordt het minst 4 jaar. Misschien is het omdat ik nu ouder ben (boven de 30) sta ik er ook meer bij stil dat er ook een kans bestaat dat kind wat zou kunnen mankeren. Ik kom zelf uit een familie met 6 meiden, waarvan de eerste 5 vrij dicht achter elkaar. Nr 6 kwam 8 jaar na nr 4 en 5 (tweeling) Ik ben nr 4. Dus ik weet hoe het is met een nakomertje

de leeftijden kort of ver uit elkaar maakt echt niks uit. het gaat om karakters die passen of niet.
zoveel mensen willen ze snel achter elkaar,dan kunnen ze leuk spelen, kunnen ze niet met elkaar over weg..tja
vind ik geen reden(meer)
zelf scheel ik ook 2 jaar met mijn zus, en (ik de jongste) heb nooit iets aan mijn zus gehad! meer dan met mijn broer die dan 4 jaar ouder is...
mijn zoon en dochter spelen samen met elkaar met de barbies,zo veel jongens spelen niet met de barbies,die dan ook van hem(8) zijn. toevallig een match. 3 jaar verschil..

volg je gevoel..
er kan iets mankeren,maar dat je gezonde kind(eren) ook zomaar dood ziek kunnen worden.. die kansen bestaan.

Terug
Bovenaan