Moeder voor moeder

Wie doet er mee aan moeders voor moeders? Vanaf week 6 kan je urine opsparen wat gebruikt wordt om het hormoon HCG uit te halen. Dit hormoon wordt gebruikt in medicijnen voor stellen die niet zomaar zwanger kunnen worden. Erg goed doel dus... Ik wil het via deze weg onder de aandacht brengen, mss wil je er eens over nadenken en je aanmelden. Ik ben gister begonnen.

Groetjes

Hoi,

Ik twijfel nog. Ik wil namelijk niet dat bij buren of andere het al weten. Aangezien de flessen ook worden opgehaald en geleverd als je er niet bent, ben ik bang dat t zichtbaar is voor buren. Eigenlijk is dat t enige wat mij tegen houdt.

Groetjes

Hallo!
Ik twijfel ook nog een beetje, maar @babynienke je hoeft geen angst te hebben voor je buren: de meeste gemeenten hebben een inzamelpunt.
Gewoon bellen en kijken of er zo een punt is in je omgeving. Misschien dat je dan een stukje moet rijden om ze weg te brengen, maar je helpt er zo veel anderen mee!!

Hoi,

Er is ook een mogelijkheid dat je de kratten in een grote boodschappentas zet, Dan kan je ze bij/naast/achter de deur plaatsen en dan worden de nieuwe kratten met flessen daar ook weer neergezet in de tassen.

Ik doe zelf sinds deze week mee, omdat het wel belangrijk is om andere mensen te helpen met hun droom.

Ik doe ook mee, sinds vorigeweek woensdag.
Voor de buren wil ik het ook nog niet weten, heb afgesproken dat de flessen tussen beide vuilcontainers staan, dan staan ze uit het zicht.

Mijn schoonzus heeft via ivf twee heerlijke ventjes op de wereld kunnen zetten, dus voor mij geen twijfel over geweest of ik eraan mee zou doen...

Heb wel de angst gehad dat de test van hun kant negatief zou zijn, maar ook daar knalde 2 strepen op...

Van de urine wordt het medicijn pregnyl gemaakt. Er is echter ook een syntetische variant Ovitrelle.
Ovitrelle is op het moment nog duurder dan pregnyl, omdat er minder vraag naar is. Maar ik geloof dat het uiteindelijk goedkoper en beter kan worden, als er maar meer vraag naar komt. Je hebt dan onder andere niet meer het uitgebreide netwerk nodig om de urine op te gaan halen.
Daarom doe ik niet mee aan moeders voor moeders.

Terug
Bovenaan