moeder worden of toch nog maar even wachten?

A

Anoniem

Guest
Hallo
Ik ben hier nieuw dus zal ik me eerst even voorstellen.
Ik heet mirjam en word van het jaar 21 jaar
ik woon sinds december samen met mijn vriend en zijn nu 5 jaar samen.
mijn vriend word 24 jaar  van het jaar.
Hij zou al heel graag vader willen worden en staat er 100% achter.
ik zou het ook helemaal geweldig vinden, maar soms dan twijfel ik nog zo
over of we toch niet tejong zijn, of we het wel gaan kunnen, over hoe onze familie gaan reageren. gaan onze ouders toch wel achter onze beslissing staan enzo.
hebben jullie misschiens tips voor me?

Groetjes mirjam

Hoi Mirjam,

Ikzelf ben moeder van 2 jongens ( 3 en 1 jaar) en ik ben 25 jaar. Mijn man en ik hebben er bewust voor gekozen om jong kinderen te krijgen. Ik kan je helaas geen tips geven. Het ene wat ik je kan meegeven is, volg je eigen gevoel en praat er over met je vriend. Zodat jullie beiden achter het besluit staan wat jullie nemen. Wij zijn nu bezig voor de derde en ook deze keuze hebben we bewust genomen.

Groetjes,
Baby 09

Hoi Mir!
Ik kan je eigenlijk ook alleen als advies meegeven dat je je gevoel moet volgen, samen met je vriend.
Ik ben nu 24, en was 22 toen onze dochter geboren werd. We waren toen ook zo'n 5 jaar bij elkaar. Dus ook dezelfde situatie als waar jij nu in zit! Wij hebben ook ons eigen gevoel gevolgd, ook wel een beetje met dezelfde gedachtes als jij nu hebt over de reactie van familie hoor.. Uiteindelijk vonden mijn schoonouders het helemaal geweldig en mijn ouders ook ! Mijn vader zag wel even zijn kleine meisje voorbij gaan zeg maar, haha maar dat was gewoon even aan het idee wennen.
Ik hoop dat ik je hier wat mee geholpen heb!

xxx Bren

heee
ik vind dat je er wel voor 100% 8ter moet staan
want het is een hele beslissing
maar dat van te jong vind ik wel mee vallen
hoor ik woord woensdag 20
en ik weet sins zaterdag dat ik zwanger ben
als als je het echt wil kan je er gewoon voor gaan
dan speeld leeftijd geen rol vind ik

groetjes rielle

hoi hoi
bedankt voor jullie reactie's
wij hebben ook altijd gezegt dat we jonge ouders zou worden.
en vind het ook echt geweldig als ik zo'n kleintje dan zie.
ik had laatst een hint gegeven aan me moeder dat we aan kinderen denken.
dus zei ze later. nu ga je toch niet zeggen dat je kind wilt he.
dan schrik ik gelijk af.. dan denk ik ze zou het helemaal niet leuk vinden volgens mij ( mijn moeder is heel belangrijk voor me ).
mijn vriend zegt dat ik teveel bezig ben met wat een ander er over zal denken.
dat geef ik toe dat doe ik ook.
ik maak me ook altijd zorgen om de centjes, terwijl ik weet dat het goed komt.
nu ik jullie zo positief hoor praten, denk ik echt YES we gaan er voor.
maar dan het stukje eerst trouwen voordat je aan kinderen begint.
mijn vriend vind het niet nodig. ik zou het graag willen
maar hebben er nu geen geld voor. en als ik moest kiezen zou ik eerst een kindje willen.
zijn jullie allemaal getrouwd?

groetjes mirjam

Hoi Mir!
Ik ben nu bijna 1 jaar getrouwd, dus we waren nog niet getrouwd voordat onze dochter kwam. En dat vonden we ook wel prima om eerlijk te zijn!
We hebben ook geen groot feest gegeven, maar we hebben het in ons nieuwe huis gevierd. En het was bere gezellig! :D
Ik ben benieuwd wat jullie gaan beslissen samen..

Groetjes Bren

hoi bren.

zo'n idee heeft mijn vriend ook. dat komt wel en dan houden we het gewoon klein, net zo gezellig.
nu ik jullie reactie's lees, denk ik echt pech aan de gene die het minder leuk gaan vinden. het is voor ons.
ik  zou dan in juni stoppen met de pil, want heb in mei nog een examen,
zou niet echt gemakkelijk zijn als je dan lekker misselijk ben
op dit moment zie ik het helemaal zitten !!!

groetjes mir

Beste Mirjam,

Ik denk dat je helemaal zelf moet doen wat jullie willen, het gaat een ander niks aan. Natuurlijk begrijp ik heel goed dat je gaat denken wat andere vinden (dat heb ik zelf ook) maar het is jullie beslissing.
Het heeft zoveel voordelen om jong moeder te zijn.
Je bent zelf fit en jong
Opa en oma's kunnen hun kleinkinderen nog een lange tijd meemaken.
Je hebt alle tijd om eerst de eerste op te voeden en dan heb je nog alle tijd voor eventueel een tweede, misschien wel een derde...

Als jullie dit willen moet je het doen en niet denken wat anderen er van zullen vinden. Het is absoluut jullie leven.

Veel succes ermee! En maak een goeie keuze!

Gr. Tess

Terug
Bovenaan