moeder worden

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Ik wil heel graag een kind. Het wordt steeds erger, ik denk er de hele dag aan. Omdat ik vorig jaar een operatie aan mijn baarmoederhals heb gehad raad de gynacoloog mij aan om voor mij 35 e kinderen te krijgen. Ik ben nu 30 en ik weet dat ik nog tijd heb. Maar ik wil niet wachten, want misschien duurt het wel lang voordat het lukt.
Mijn vriend wilt nog geen kinderen, ooit wel, maar nu niet. Ik wil hem helemaal niet forceren maar ik kan het niet laten om hem te laten weten dat het me bezighoud. Nu is hij geergerd. Ik wil graag weten wat ik moet doen. Geduld hebben, weet ik, ik wordt zo verdrietig als ik kinderwagens zie en kinderen. Ik wil zo graag moeder worden!

Een verdrietige vrouw

Hoi anoniem,

Hoe moeilijk het ook is, je moet samen de beslissing nemen om aan kinderen te beginnen.
Ik weet hoe moeilijk het is, ik wilde ook eerder dan mijn vriend en heb moeten wachten totdat hij eindelijk het groene licht gaf.
Zoals je zegt, kan je het niet laten om hem te laten weten dat het je bezighoudt.
Als je hem dit erg vaak vertelt, kan ik me wel voorstellen dat hij zich hieraan ergert.
Misschien voelt hij zich wel onder druk gezet als je het er vaak over hebt.
Je moet goed beseffen dat je er allebei klaar voor moet zijn, je moet er allebei achter staan.
Het beste is, dat je het er niet te vaak over hebt, hij weet echt wel dat je heel graag kinderen wilt.
Hij heeft in ieder geval aangegeven dat hij wel kinderen wil, maar nu nog niet.
Hij wil ze dus in ieder geval wel.
Het moment komt vanzelf dat hij zegt: ja, we gaan ervoor!
Ook al moet je dan ws. nog een aantal maanden wachten.
Maar ik neem aan, dat je ook liever een kindje wil, waar je vriend ook helemaal achter staat, zodat je samen optimaal van de zwangerschap en het babytje kan genieten.

Sterkte!

Ik ben het eens met anoniempje, ik wilde zelf al zoiets terug schrijven.
Forceer hem niet hoe moeilijk ook.
En ga geen gekke dingen doen zoals de pil of wat dan ook vergeten of zo, want dat kost je zeker je relatie en zeker ook je verstandhouding met hem.
Het is moeilijk en ik begrijpsd dat je je verdrietig voelt maar dit doe je samen.
En zoals je schrijft; je hebt nog de tijd?!
Geniet van jullie leven samen het kan zo kort zijn soms en dan heb je allemaal verloren dagen met ruzies.
Je wilt toch zeker het beste?
Ga ervoor en blijf positief naar hem toe, als de tijd rijp is komt hij je tegemoet.

Veel succes, moed en wijsheid!

Lieve dames,
Bedankt voor jullie begrip. Ik weet dat ik geduld moet hebben maar ondertussen schreeuwt het ergens in mij om een kind.
Ik zal zeker mijn vriend er niet in luizen. Daarvoor hou ik veel te veel van hem. Hij is daar soms wel bang voor, maar mijn geweten zou het nooit aankunnen.
Ik moet gewoon geduldig zijn. En er inderdaad niet telkens over beginnen, hij weet inmiddels wel dat ik het wil.

kus.

Blijf met elkaar praten en probeer zo goed mogelijk uit te leggen wat je voelt en waarom je zo graag nu een kind wilt. Vertel over je wensen en probeer er samen uit te komen.

Heel veel succes!

Hoi hoi,je moet inderdaad gedult hebben,maar probeer hem wel goed duidelijk te maken,dat je niet zo heel erg lang meer de tijd hebt.want het kan best lang duren voor dat je zwanger raakt,heel veel sucses gr manuela

Hoi Anoniem
Ook ik ben geopereerd aan mijn baarmoederhals. Dit is afgelopen januari gebeurd. Mijn gyn heeft helemaal niets gezegd over het tijdslimiet wat ik moet aanhouden om kinderen te krijgen. Na 3 maanden (in maart) was ik zwanger (na 1,5 jaar proberen). Helaas is het met 12 weken misgegaan. Het kan dus wel heel goed na een operatie aan je baarmoeder. Mijn vriendin heeft een aantal jaren geleden zo'n operatie gehad en die is nu al bijna 4 jaar moeder..... Geef het en je mannetje de tijd. Jullie moeten in elk geval wel blijven praten. Niet opdringen, want dat werkt juist averechts, maar ik vind wel dat je wel je gevoel moet uitspreken en dat hij daar misschien ook eens over na kan denken. Hij hoeft het niet met je eens te zijn, maar toch...
Succes

Hoi,
Ik ben het volledig met de andere dames eens: JE MOET BLIJVEN PRATEN en je moet er samen klaar voor zijn. Ik weet dat jullie eruit gaan komen.
Veel succes.
grtjs,
Bea

Terug
Bovenaan