Moeder zijn en vrije tijd?

Om te beginnen; ik ga denk ik wat reacties krijgen over teveel hooi op mijn vork maar ik ben super benieuwd hoe andere moeders nog tijd voor zichzelf en hun relatie kunnen vinden.

Afgelopen september ben ik trotse mama geworden van een zoontje! Zware zwangerschap, nog zwaardere bevalling, een week voor de bevalling even snel getrouwd en een 2 maanden na de bevalling verhuisd... Druk druk druk dus!
Ik zorg fulltime voor mijn kleine man, zorg voor alle administratieve handelingen en ondernemerszaken voor de zaak van mijn man, heb een gezellig maar super enthousiast hondje, een huishouden (schoonmaken, boodschappen, koken etc.) en omdat ik nog maar 24 ben en tegen de tijd dat de kleine naar school gaat ikzelf een carriére wil gaan opbouwen volg ik een thuisstudie rechten.

In het kort; ik ben super blij als ik 's avonds mijn bed kan halen met het vooruitzicht 6 uur te slapen. Mijn sportschool belde al op of ik nog een keertje langs kwam en de paar vriendinnen die ik had zijn allemaal of op wereldreis, struinen het ene feestje na het andere af of zijn het shoppen in de bekendere babywinkels (ik mag vast geen reclame maken!!) volledig zat en nemen geen contact meer op. Klinkt heel zielig allemaal maar ik ben heus gelukkig hoor ;). Mijn man echter iets minder, in de slaapkamer wordt eigenlijk alleen nog maar geslapen en ik krijg ook regelmatig de opmerking "ga toch eens wat leuks voor jezelf doen" naar mijn hoofd geslingerd. En ondanks dat ik wel wil heb ik werkelijk geen idee hoe!

Iemand tips? (asjeblieft?)
 
Heel herkenbaar al ben ik een stuk minder druk. Maar ik ben zeker heel slecht in tijd voor mezelf maken. Sinds vandaag ben ik wel weer gaan sporten. Als mn man aan het werk is komt een vriendin elke week oppassen zodat ik elke donderdag naar Zumba kan. Daarnaast ben ik met een andere moeder aan het kijken of we het wat vinden om een dag per week op elkaars kind te passen. Op dit moment zit ik in de ziektewet omdat ik zo moe ben dat ik echt niet kan werken en de balans dus zeker nog niet gevonden heb. Dl is nu bijna 3 maand. Maar ondanks dat ik dus continu thuis ben gaat ze straks 1 dag weg. Zodat ik dan echt de tijd even voor mezelf heb.

Wil je echt tijd voor jezelf dan moet je die inplannen en eigenlijk ook zo dat het elke week terugkomt, anders blijft het erbij in schieten
 
Terug
Bovenaan