Moeder zijn en zeer emotioneel...

<p>Hallo dames...</p><p>Ik merk dat ik zeer emotioneel ben sinds ik moeder ben, wat ik voorheen totaal niet was. Inmiddels heb ik een dochter van bijna 3 en een zoontje van 9 maanden en ik ben bezeten door nare gedachtes.</p><p>Als de doods ben ik dat hun ooit iets zal overkomen, al weet ik dat me hierover druk maken geen zin heeft en ik dit niet in de hand heb.</p><p>Nu is het dus zo dat ik regelmatig nare berichten voorbij zie komen op Social media. Dit rapporteer ik direct, ik wil dit niet weten.</p><p>Gister keek ik ID (moordzaken) wat ik normaal zeer interessant vind om te kijken. Waar het ging over een man welke zijn ex vriendin en moeder had vermoord, kwam er opeens een twist waar het ging over zijn zoontje van 16 maanden oud. Ik zal de gruwelijke details besparen. Ik heb de zender direct af gezet.</p><p>Ik heb uren gehuild, heb niet kunnen slapen en krijg de beelden en gedachte van dit lieve jongetje niet uit me hoofd.</p><p>Ik vraag me af of meerdere moeders hier last van hebben en hoe je hier mee om gaat.. dit soort dingen kunnen zo dagen of zelfs weken in me hoofd blijven spoken. Ik word er zo ontzettend emotioneel van en ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan.. </p>

Ja ik merk zeker dat zaken rondom kinderleed me enorm raken en ik dit ook niet van m’n netvlies krijg. Ik kijk dus op tv echt slechte reality tv en dat soort dingen en geen series (Squid game sla ik ook lekker over). Nou ben ik denk ik altijd al wel een gevoelig iemand geweest, maar het moederschap heeft zeker veranderd wat ik aan kan om te zien en horen.
De heftige angsten die je hebt dat er iets met je eigen kids gebeurd, heb ik gelukkig wat minder last van, lijkt me erg vervelend! Goed wel dat je het deelt! Ik heb een partner die niet zo snel bang is en dat helpt mij ook om te relativeren bijvoorbeeld. Maar het moederschap is super mooi maar maakt je ook zo kwetsbaar!

Ik heb dat ook! En daarbij angst dat mij of mn man iets overkomt en de kinderen achterblijven. Al het wereldnieuws en het hele coronagebeuren. Ik heb dus nu instagram, facebook en de nieuwsapps verwijderd van mn telefoon. Nu zijn we gezond en niemand weet wat gaat gebeuren met ons en met de wereld. Ik wil genieten van mn kinderen!
Verder kijk ik echt van die feelgoodseries zoals friends, how i met your mother, big bang theory, modern family.
Succes ermee en probeer van je kindjes te genieten!

Ik heb dit ook. Ik kijk zelden meer het nieuws en kijk alleen feel good programma’s. Ook op fb ontvolg ik alle ellende. Daar ga ik veel beter op ?

Terug
Bovenaan