Moederdag & genieten

Hoi meiden,

Hebben jullie een leuke moederdag gehad? Ik ben echt verwend door mijn twee lieve mannen! Voel me echt enorm rijk met zoveel liefde om me heen.
Vanmorgen een heerlijk ontbijtje op bed en cadeautjes van Noah en mijn man (een zelfgemaakt pennenbakje van Noah en een game voor de Xbox die ik graag wilde hebben van mijn man)
Na het ontbijt hebben we de hele middag in pyama mijn nieuwe game zitten spelen terwijl Noah lekker om ons heen aan het scharrelen was. Het grootste cadeau is misschien nog wel dat hij sinds een paar dagen vol overgave 'papa' en 'mama' zegt!

Ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd echt helemaal suf geniet. Noah is zoooooo'n lekker ventje! Hij stapt de hele wereld rond en is eigenlijk bijna altijd vrolijk. Ook al echt geintjes aan het uithalen en een karaktertje (als ik hem bijvoorbeeld de trap optil en zeg dat het bedtijd is zegt hij: "oh oh!" hihihi)
Ik ben echt helemaal mega verliefd op hem. Vind het ook een miljoen keer leuker nu dan in het begin. Blijkbaar ben ik dus een mama die meer op heeft met iets oudere kindjes ;-)

Gister hadden we vrienden op bezoek met twee meisjes van 1 en 2, en als ik dan zie hoe leuk Noah daarmee aan het spelen is smelt ik echt helemaal weg!! Lijkt me toch leuk, een broertje of zusje... alleen die babytijd die je dan weer door moet, beuh... die gebroken nachten, en die maaaaaanden van luiers-flesjes-slaapjes-huilen-krampjes zonder dat je echt interactie met je kindje hebt.

Nou ja, we hebben ons nu voorgenomen vanaf Noah z'n 2e verjaardag er weer voor te gaan. Vorige keer duurde het 1,5 jaar voor ik zwanger was, maar omdat we nu weten wat er mis is met mij (PCOS) en ook welke behandeling (met een beetje (boel) geluk) aanslaat (hoogste dosis clomid) heb ik hoop dat het nu misschien wel in een half jaar lukt. Dan zou Noah ruim 3 zijn als hij een brusje krijgt en dat lijkt me een mooi leeftijdsverschil. Dan is hij ook oud genoeg om het een beetje te snappen en kan ik hem echt betrekken bij zijn broertje of zusje.

Hoe zit dat bij jullie meiden? Zijn er al kriebels voor een tweede kindje, of 'negeren' jullie de kriebels nog even net als wij omdat je een groter leeftijdsverchil prettiger vind?

Liefs, 10e

Hoi 10e,

Hier ook een heerlijke moederdag! Uitgeslapen tot 10 uur!!! Dat was echt heel lang geleden. Een zelf geknutselde theepot van mijn ventje, en een sinassappelboompje van papa gekregen! Smiddags lekker een eindje gaan fietsen met z'n 3tjes! Heerlijk.

Die kriebels zijn bij mij al een hele tijd weer aanwezig. Helemaal met allemaal kleine babietjes om me heen! Wij hebben net besloten weer te stoppen met de pil. Bij ons duurde het de vorige keer een half jaartje. Dus we zullen zien. Mijn ventje is nu 15 maanden. Dan zou er ongeveer 2 tot 2,5 jaar tussen zitten.

Jullie heel veel succes, en hopelijk lukt het met je medicatie ook binnen een half jaartje.

Groetjes Liff

ha 10e,

Hier ook kriebels voor een tweede. We zijn al 2 maanden gestopt maar vrijen niet op de eisprong. Ik stopte in eerste instantie omdat ik me door de pil zo snel boos voelde... is nu helemaal over.
Ik betrap me er stiekem op dat ik elke maand toch al weer hoop.... maar als het niet zo is baal ik er ook nog niet echt van. Omdat we er helemaal niet op vrijen en soms echt de vruchtbare periode over hebben geslagen. Na de zomervakantie willen wij er weer helemaal voor gaan. We zullen zien wanneer het raak is. We waren voor Loïs in ronde 4 zwanger...

Moederdag: ik heb ook een uitgebreid ontbijt gehad... en een senseoapparaat... en een uitgebreid geschreven lief kaartje van Loïs maar door mij man geschreven, in kindertaal echt gaaf! Voelde me echt verwend.... ik hoefde niets te doen: papa deed alles gisteren!

Hoi hoi,

beetje late reactie, maar eerder geen tijd of puf om te reageren.
Mijn moederdag was helemaal niets. Mijn jongste besloot zijn schema helemaal overhoop te gooien en kwam in plaats van om 3 en om 7 ineens om 1, om 4 en toen weer om 7. Ppfffff!!! Ik begon dus al doodmoe. Tijn ook niet lekker geslapen en dus een ochtendhumeur van hier tot tokio. Ik had mijn man eerder die week al 2 keer aangeduwd: "het is zondag moederdag". Nee hoor, boodschap niet aangekomen. Hem verteld dat ik dat toch wel erg jammer vond (ja, maar ik weet niets, ben niet zo creatief, etc etc terwijl ik m de suggestie gegeven had mijn moeder te vragen, die is supercrea of op zolder in een van van vele knutselboeken te kijken) en toen heeft ie heel de dag krampachtig lief lopen doen. Moet wel zeggen dat ik het erg lief vond dat hij Tijn 's middags meenam om te fietsen zodat ik even kon rusten en ze terugkwamen met zelfgeplukte bloemen!
Maar goed, volgend jaar nieuwe kansen.

Hier trouwens af en toe ook wel kriebels. Al is het heel erg druk, 2 zo kort op elkaar en moet ik ook echt wennen aan weer zo'n kleintje die zoveel verzorging nodig heeft (7 tot 8 voedingen en dan nog 1 of 2 keer Tijn voeden erbij, heb soms het idee dat ik niets anders doe) Maar we zijn hier wel na aan het denken over wel of niet een 3e (en evt. 4e) kindje. Erg he? Wout is 5 weken en dan kriebelt het alweer. Nou ja, zal ook wel meespelen dat mijn man al een stukje ouder (46) is. We laten de natuur deze keer in ieder geval niet meer op z'n beloop... Voorlopig echter geen zwangerschapskansen, daar waar ik gehecht was zit nu een fikse ontsteking dus ik moet nog even niet aan sex denken!

@10e: Hoop voor je dat de medicijnen strakjes hun werk doen en jullie wens voor een 2e vervuld wordt!

liefs Natasja

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
Grappig om te lezen dat bij jullie allemaal al weer kriebels aanwezig zijn (zelfs bij jou Natasja!! haha, wat heeft de natuur dat toch goed geregeld bij vrouwen he! ;-)
Als ik naar Noah kijk zoals hij nu is denk ik: zo zou ik er nog wel eentje willen!
Maar goed, ik heb altijd al het gevoel gehad dat ik geen klein leeftijdsverschil wil tussen mijn kinderen, ik zie echt meer voordelen in een wat groter leeftijdsverschil.
Vroeger zei ik altijd dat ik pas een 2e wil als de oudste naar de basisschool gaat, maar dat vind ik nu toch nog wel een beetje erg lang wachten. We stoppen nu met de pil als Noah 2 wordt. Dan proberen we het 3 maanden "op eigen kracht" (is compleet kansloos, maar gewoon voor het idee..)en gaan dan vanaf ons 1 jarig huwelijksjubileum (2) weer naar het ziekenhuis. In het meest extreme geval dat het de eerste ziekenhuis poging raak is schelen de kids precies 3 jaar, maar waarschijnlijk gaan we wel weer een paar rondes overheen en zullen ze dus ongeveer 3,5 jaar schelen. Dat lijkt me echt perfect. Hebben we als gezinnetje een half jaar om aan de situatie te wennen en dan gaat Noah naar school en heb ik weer alle tijd en aandacht voor de tweede spruit. (jaja, ik heb er al goed over nagedacht ;-)
Ik hoor vaak het argument dat het brengen en halen van je kind naar school heel lastig te combineren is met de slaapjes van een baby, maar dat gaat bij ons niet echt op omdat we Noah naar een school willen doen die bijna bij ons in de straat ligt. Ik zou dus prima even op en neer kunnen lopen tijdens een slaapje.

Nou goed, in m'n hoofd is het allemaal al heel goed uitgedacht en wil ik daar helemaal voor gaan. Kijken of het ook lukt om zolang de kriebels te temmen ;-)
Maar goed, we gaan eerst in oktober met de kleine naar Bonaire om (o.a.) te duiken. Iets waar ik me heeeeel erg op verheug en om te duiken mag je zowiezo niet zwanger zijn (- of willen worden), dus dat voor die tijd gebeurd er zowiezo niets. :) Daarna willen we nog het nodige verbouwen in het huis om ruimte te maken voor een tweede kinderkamer (en Noah krijgt natuurlijk een mega stoere grote-jongens kamer. Heb al een super gaaf bed voor hem gezien: http://www.bedderiedeboer.nl/includes/phpThumb/phpThumb.php?src=/upload/images/lifetime/boomhut.png&w=707&h=469&q=100) Dus voor ik het weet is het al 2 april 2011! :-D

Leuk he, om zo een beetje te dromen ;-)

Liefs, 10e

Terug
Bovenaan