moederfiets graag ervaring?

A

Anoniem

Guest
Hoi

Mijn fiets is stuk en ik wil een nieuwe.
Nu wil ik er graag een met een lage instap.
Ik zit dus erg aan een moederfiets te denken.
Wie heeft er een.
Hoe is je ervaring?
Is het ook nog een knappe fiets om zonder kind te fietsen over 3 of 4 jaar?

ik hoor het heeeeeeeeeeeeeeeel graag
pascal

Hoi, ik heb een moederfiets en ben er heel blij mee!
Aanvankelijk dacht ik gewoon een zitje op mijn oude barrel te zetten maar na 1x proberen in de fietsenwinkel was ik verkocht. Alles is handig aan de fiets. Ik gebruik ’m ook als ik zonder kind weg ga maar zonder zitje aan het stuur vind ik het wel enorm veel fiets hoor...
Tzt op Marktplaats weer verkopen?
Dus als je het kan veroorloven, doen!

Hoi Pascalle

HIer dan een ervaringsdeskundige. Ik heb de Gazelle Bloom (oranje) en ben erg blij met de lage instap en de ruimte tussen stuur en zadel. Wel vind ik ze erg 'lomp' (ook wel stabiel genoemd). Je trapt je een ongeluk en met twee kinderen en een buggy voel ik me net een slagschip op de weg.....

Zodra Gijs alleen fietst en Sophie achterop gaat, komt er hier weer een iets sportiever model hoor. En zonder kinderen op de fiets hou ik het met de degelijke fietsen helemaal voor gezien denk ik haha.

Moet er wel bijzeggen dat ik de fiets (te) weinig gebruik. Maar dat komt ook omdat ik het nog steeds gedoe vind om weg te gaan, de auto is dan snel gepakt en met een buggy achterin gaat het dan opeens veel sneller.... Luie donder die ik ben.....
Maar nogmaals, de instap is erg fijn met twee koters.

Succes met je beslissing
Susna

hoi hoi

ik heb ook een moederfiets en ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt.
ze zijn heel handig en de mijn efiets ook erg fijn.
het is gewoon heel fijn om een lage instap te hebben en het feit dat je stuur niet dubbel klapt als je je kindje in het stoeltje wilt zetten(zit een soort veer tussen voorspatbord en frame) tevens is de dubbele standaart(standart)( ehh hoe schrijf je doet!?)ook een veilig idee...

het is natuurlijk niet de meest sportieve fiets die er bestaat, moest   in het begin erg aan het model wennen, maar ben achteraf zo blij dat ik het gedaan heb, vanwege al die praktische dingen die erop zitten...

liefs tobi.

Ik heb geen ervaring met een moederfiets. Vorige week leek mij het ook heel handig om even met Jorick en Milan op de fiets van de buuv naar Emmen te gaan. Nou pff, het oudste kindje van mijn buuv ging ook mee, wat heb ik me te pleuris getrapt om het kind bij te houden. Je bent heel breed, de wielen zijn kleiner en dus trap je je het apezuur. terwijl dat kindje gewoon en kinderfiets had en die lekker de bult op ging en ik met m ´n tong op de wielen had zitten.....

Dan maar mijn ouwe beesje....

ik heb ook een moederfiets en ben er maar wat
blij mee kan makkelijk op en afstappen en heb
voldoende ruimte tussen stoeltje en zadel
wat het zwaardere trappen betreft heb ik geen last
gewoon de versnelling een tandje hoger
ik heb overigens de montego liberty 7 en vind hem
wat grootte wel meevallen en hij is niet zo duur als de
sparta of gazelle

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Ik krijg over een paar weken mijn nieuwe stoere personal bike cargo van Batavus.
Geen echte mama-fiets, wel een makkelijke instap en heel leuk om te zien ( vind ik dan teminste!).
Dus mijn mama-fiets is te koop hahahaha....
Het fietst wel lekker hoor maar ik vond deze niet stevig genoeg voor mezelf + 2 kids en dan twee keer per dag op en neer naar school.
Maar ik vind nog steeds dat een mama fiets geen must is hoor, met een gewone fiets is het ook best te doen.

groetjes Daniëlle.

hoi pascal,
ik heb de gazelle bloom en hij bevalt prima.
het is helemaal geen overdreven mamafiets,vrij normaal.
de lage instap is fijn,iedereen fietst erop hier.
hier gaat hij hopelijk wel even mee(brusje...haha),maar voor daarna kan ie ook nog vindt ik.succes..groetje piewie.

Terug
Bovenaan