moederfiets HOE DOEN JULLIE DAT

A

Anoniem

Guest
hallo,
ik heb ook een moederfiets gekocht.
omdat ik maar klein ben heb ik er een met 49 frame maat.
nou heb ik een vraagje.
hoe stappen jullie op die fiets, gaan jullie eerst op het zadel zitten en dan wegfietsen.
misschien een domme vraag maar met dat stoeltje voorop pas ik er bijna niet normaal tussen. tenminste niet hoe dat ik voorheen wegfietste. ik deed dat zo half steppend of ging er tussen staan.
geen van beide lukt me niet.
dus hoe doen jullie dat?

GROETJES SANDRA

Hoihoi,

Ik ga altijd eerst zitten en fiets dan aan. Bij stoplichten blijf ik op mijn zadel en zet mijn voet aan de grond.

groetjes Linda

Hoi. Ik doe het ook zoals de bovenbuuf schrijft.. Eerst op het zadel en dan wegfietsen. Dan heb ik ruimte zat tussen het voorstoeltje en het zadel. Hij blijft bij mij alleen niet altijd staan, want als ik de oudste erin zet, wil ie toch nog wel eens opzij vallen.. Maar ja, als je het weet is het niet zo erg, alleen de eerste keer was ik er net op tijd bij, pfff..

Hoi,

Ik step altijd een klein stukje en ga dan zitten

mijn vraag is hoe stap je af ?want ik ben misschien te bang dat ik met dochter val

groetjes phoebe

Ik had dit probleem in het begin ook, maar inmiddels ben ik super gewend en heel 'slim' .   ik ga altijd eerst zitten en zoek daarbij weleens een steuntje op mezelf aan vast te houden, bijvoorbeeld een paal of schutting, wat ook goed werkt is een stoep die zorgt ervoor dat ik goed met mijn eene been kan blijven staan. Haha... t is wat he?

gr

Ik kan het niet eens steppend opstappen Vind het knap hoor degene die het zo doen. Dus ik stap altijd reuze ongalant op. Een been door het frame en dan op het zadel en rije maar.
Afstappen bij kruisingen ed hoeft niet. Kan met me pootjes bij de grond.
En gewoon afstappen doe ik als ik nog een beetje vaart heb vast me ene been naar de kant waar ik af wil stappen blijf wel op het zadel zitten en dan spring ik er zogezegd van af.
Vind het trouwens wel een uitvinding hoor een moederfiets. Van de week een tweedehandsje gekocht zoveel makkelijker dan een gewone fiets. Daarbij was ik echt aan het klunzen met op en afstappen.
En zat constant met me knieen tegen het zitje.

Terug
Bovenaan