Moederfiets ja of nee?

<p>Hallo dames, </p><p>Wie kan mij helpen? Ik wil binnenkort gaan fietsen met de kleine, lijkt me heerlijk maar nu het volgende. </p><p>Ik heb al een goede opoe fiets zonder versnellingen waar eventueel een kinderzitje op kan. Maar is dat handig? Wordt het niet te zwaar met trappen? </p><p>Of is het toch beter om een moeder fiets aan te schaffen met versnellingen? Graag hoor ik jullie mening. </p><p>Bedankt alvast.</p>

Ik heb geen moederfiets, maar wel een fiets met versnellingen. Dat vibd ik persoonlijk wel handig. Let vooral goed op dat je met je voeten goed bij de grond kan en dat je stabiel zit. Dan hoef je niet per se een moederfiets aan te schaffen

Tsja je kan kijken hoe het gaat, zeker in t begin als je kindje nog niet zo zwaar is.. maar t zitje moet wel passen (dat je nog kan opstappen bedoel ik). Gewoon even uitproberen dus, kan een mamafiets altijd nog!

Toevallig deze week een nieuwe fiets aangeschaft. 
Zat ook erg te twijfelen tussen een normale fiets die ik graag wilde, of een moederfiets. 
Op basis van 't feit dat ze toch niet zo heel lang voorop zitten heb ik toch een normale fiets gekocht. 
Wel inderdaad goed je zadel laag zetten dat je makkelijk bij de grond kan voor stabiliteit dat komt het vast helemaal goed. 

Veel fiets plezier!! 

Het ligt ook aan het zitje wat je erop gaat zetten of je zelf nog normaal kan fietsen. Maar versnellingen zijn zeker wel fijn met een baby voorop. Ik heb een gewone fiets met versnellingen en een Bobike mini one zitje. Heb er wel een dubbel standaard onder laten zetten zodat ik m'n fiets kan neerzetten en daarna mn kindje eruit kan halen zonder dat de fiets omvalt. Maar ik kan gewoon normaal fietsen en op- en afstappen. 

Op een mamafiets zit inderdaad een dubbele standaard, zodat je fiets recht staat en niet omvalt, en een stuurslot, zodat je stuur recht blijft staan. Dat maakt het allemaal net wat makkelijker en stabieler. Met een gewone fiets moet je zelf wat handiger zijn.

Terug
Bovenaan