Moederfiets

<p>Hoi, </p><p>Ik zoek een fijne moederfiets zodat ik kan fietsen met ons 10 maanden oude zoontje. </p><p>Ik ben benieuwd welke jullie aanraden?</p>
 
Hoi,
Wil je echt grote stukken gaan fietsen of korte stukjes om weg te brengen etc?
Bij de fietsenwinkel adviseerde ze mij voor grote stukken om geen mama fiets te kopen. Deze dingen zijn echt gigantisch zwaar en je trapt je een bult.
Ik heb een gewone fiets gekocht met goede instap en hebben er een dubbele standaard op laten zetten.
 
Mij werd een Cortina transport fiets aangeraden, en hier ben ik erg blij mee. Ik heb het mandje voorop eraf gehaald en het kinderzitje erop, als de kleine groter wordt wissel ik het weer om. Geen dure fiets, fietst lekker (niet zwaar) en als je kind groter is heb je er ook nog wat aan. Stuur kun je trouwens vastzetten en er zit ook een standaard in het midden op (dan kun je je kindje makkelijk vastzetten en valt de fiets niet om).
 
Ik heb de BSP La Dolce Vita met 7 versnellingen. Ontzettend blij mee en vind het totaal niet zwaar fietsen. Ook als ik hem niet meer gebruik met een stoeltje is het een prima transportfiets, kan er dus nog jaren mee vooruit. Als ik jou was zou ik zo veel mogelijk fietsen testen, met en zonder stoeltje.
 
Ik hoorde onlangs van een vriendin dat de Hollandia Infinit E-bakfiets een topper is. Hij was niet zolang geleden in de aanbieding bij de AH (volgens mij nu niet meer). Ik weet niet of je echt opzoek bent naar een moeder fiets of dat je een bakfiets ook wat vindt? Deze is ook elektrisch dus minder hard trappen haha. Qua prijs is de fiets wel wat duurder natuurlijk. 
 
Terug
Bovenaan