Moederfiets

<p>Hebben jullie een moederfiets en zo ja welke? Ik lees nu dat sommige zwaar trappen en al helemaal met twee kinderen. Dat een stuk fietsen geen plezier is. Dan misschien toch maar een elektrische fiets? Een kind van een jaar oud tot nu toe.</p>
 
Wij hebben om die reden ook gekozen voor een elektrische fiets (Cortina). Moet er wel bij zeggen dat ik een moederfiets niet zelf uitgeprobeerd heb. De elektrische fiets bevalt goed. Inderdaad niet heel veel ruimte tussen stoeltje en zadel, maar het gaat prima. En het is tijdelijk he? Wij hebben inmiddels het stoeltje achterop (dochtertje 22 maanden) en dat gaat ook goed.
 
Ik heb de Cortina E-common family (elektrisch), mijn zoontje is nu nog te klein voor in een stoeltje. Ik heb voor deze fiets gekozen vanwege iets extra ruimte tussen stuur en zadel, een dubbele standaard voor stabiliteit en je kunt het stuur vastzetten. Heel handig als je je kleintje in het stoeltje moet hijsen, dan kan het stuur niet omklappen. Verder kan er aardig wat gewicht op gedragen worden (voor en achter). Voorop kun je zelfs nog een mand of kratje plaatsen. Tot nu toe helemaal blij mee!
 
Hier ook de cortina ecommon family. Erg blij met deze fiets, super stabiel en de extra ruimte tussen stuur in zadel vind ik ideaal. Zeker gemerkt nu ik zwanger ben en ons zoontje nog steeds voorop zit. Wel is een elektrische fiets een stuk zwaarder. Dat is vooral nu wel even onhandig als ik hem op de standaard wil zetten maar ja.
 
Hier een gazelle bloom, niet elektrisch. Fietst heerlijk en helemaal niet zwaar. Zelfs nu nog wel is met twee grote jongens van 5 en 3 lukt het prima.
 
De gazelle miss grace zou ik zonder trapondersteuning niet aanraden als moederfiets. Maar ik begrijp van vriendinnen dat deze fiets met trapondersteuning juist echt een topper is.
 
Terug
Bovenaan