Moederfiets

A

Anoniem

Guest
Hai,
Een tijdje geleden zag ik hier iets staan over moederfietsen die jullie hadden aangeschaft. Nu ben ik zelf op zoek naar een fiets, maar ben ook benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Dus graag voor of nadelen van de fiets!!! Hoop dat dat voor mij de keuze wat makkelijker maakt. Ben zelf een redelijk klein mensje, dus niet dat ik een fiets koop die later te groot of te zwaar blijkt te zijn....
Alvast bedankt.

Groetjes, kim
Mama van Gijs

hoi Kim

Ik heb zelf de gazelle bloom en ben erg tevreden. Zelf ben ik 1,60 dus ook niet zo lang.

VOORDEEL:
sportieve fiets, ook zonder zitjes
lange bagagedrager
7 versnellingen
fietst heerlijk (net een omafiets)

NADEEL:
vrij hoog, ook met het in het voorzitje zetten, met alles in de laagste stand wel goed te doen.

Nou succes ermee en ik zou zeggen gewoon verschillende fietsen uitproberen.

Mijn schoonzusje heeft trouwens de batavus mambo de luxe (zij is 1,65) en is zeer tevreden.

groetjes daan

ik ben ook erg te spreken over de gazelle bloom! fiets heerlijk licht en heeft 7 versnellingen!

groetjes marjolein

even een plaatje, hij is er ook in donkerblauw, maar ik heb deze blitse kleur haha

Hoi Kim,

Ik heb de mamafiets van 'Cortina'. Ze zijn er geloof ik in 3 kleuren, zwart, geel en blauw. Ik heb de blauwe/ wit. en deze fietst prima. Iets zwaarder dan mijn gewone fiets.
Wel 7 versnellingen, langere bagagedrager, dubbele standaard, breder stuur, meer ruimte tussen stuur en zadel. En goedkoper dan de wat duurdere merken.
Bevalt me prima

Je ziet de fiets niet, maar het motiefje op het scherm zit ook op de fiets. Grappig he!! Het scherm is gewoon van het merk Bobike.

Succes,   gr. Ilone

Hoi mama van Gijs,

Een gekke vraag, maar móet je een nieuwe fiets, of wíl je een nieuwe?
Daarmee bedoel ik dat er ook prima een zitje op een gewone fiets kan. Ik heb er over gedacht om een moederfiets te kopen, maar heb uiteindelijk mijn gewone fiets 'kinderproof' laten maken. Ik heb een dubbele standaard en een 'veer' die ervooer zorgt dat het stuur niet ineens omslaat. Twee zitjes (mijn dochter van 3,5 achterop). Nu wil ik nog een buggydrager en dan is hij helemaal compleet.
Het kan dus allemaal prima op een gewone fiets.

Groetjes, KArin

Hai hai!
Dank je wel voor de reactie's!!
Ilone wat een geweldige foto!!! Lijkt me zo leuk, samen op de fiets.
En voor karin: Mijn oude fiets is al niet eens meer '"mama veilig" laat staan dat ik hem "Gijs veilig"kan maken!!! Ik heb echt nog zo'n oud beestje, heb dan ook al in geen jaren meer op het ding gefietst.
Morgen maar eens even met manlief naar de fietsenwinkel
Groetjes, kim

Hoi Kim,

Ja het is echt geweldig op de fiets. Ze begint (lijkt wel) meer te begrijpen als je ergens naar wijst. En we zingen lekker op de fiets, zij zwaait naar iedereen en heel vaak zwaaien ze dan terug!! hahaha.. je wordt er gewoon helemaal blij van.. hihi.. Vooral als het ook nog eens lekker weer is..

gr. Ilone

Terug
Bovenaan